Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Nån med tips om pc- i delar ?

Nån med tips om pc- i delar ?

Har börjat fundera på en ny burk och tänkte ev. köpa en i delar, dels för att hålla ner priset och sen tänkte jag montera i en snygg låda när nu delarna ändå är lösa.
Har tittat på bl.a komplett, datorbutiken, Inwarehouse, dp och några andra sidor och hittat lite smått & gott men tror säkert att det finns fler butiker i omlopp så ett tips mottages varmt.
Hade tänkt mej AMD eller Pentium 4 om det är till nån hjälp.


/Benny
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej , varför inte ta och titta på de som övriga här på IS
om de har pc i delar
http://www.internetstart.se/shopping.asp
dustin ?

eller varför inte söka på pricerunner när du väl har hittat någon del som kan tänkas vara bra.
då får du in flera butiker.
Det borde jag ju kommit på själv Göcke men det är så där när man inte tänker längre än näsan räcker, hittade f.ö intressanta prylar på dustin, bl.a chassin.

ha' de'.
Komplett och datorbutiken är som regel billigast, när det gäller komponenter, för du får ju inte glömma att räkna in fraktkostnaden.

Den när det gäller chassin ska du nog kolla runt lite om du ska ha något speciellt.

http://buggy.no-ip.com/ <-- det är bästa sidan för priser på delar.
Annons
Hoppas att du finner det du söker , det är det viktigaste,
det kan finnas flera här på IS som kan ge dig tips så,
jag tycker att de också skall säga sitt.
Mycke handlar ju om support och bemötande osv ,
när man handlar datorprylar.
Det var en kanonsida Rob, finns ju allt + länkar till företag som har kompletta burkar med snygga chassin, men du ...det kommer att ta ett tag att gå igenom allt men det är både intressant och kul så det är väl bara att dra igång direkt. "Thank you".
Jag håller med Benny.Det var det värsta i prylar på en sida.
Det är ordning på dig Rob.
buggy saknar väl lite på moderkorts biten tycker jag, men jag tror de listar de populäraste.

Men sidan är bra för att få sig en prisuppfattning.
Jag rekommenderar chassin från Lian-Li.

Snygga och lättbyggda, moderkortstray är jätteskönt.

De kostar lite mer, men ett bra chassi kan man ju ha i många år!

Själv har jag valt en PC-60 chassi från Lian-Li. Sen har jag bytt ut alla medföljande fläktar till supertysta adda fläktar på 16-17 dB.

PSUn från OCZ är även den otroligt tyst..

På CPUkylarsidan har jag valt ThermalRight - fantastiska produkter.

Alla som är intresserade av lösa delar och vill ha en tyst dator kan ju kolla in http://www.silentpcreview.com/
Jag rekomenderar komplett det har vart trevliga mot mig. Datorbutiken.com har inget telefonnummer som man kan nå dem på, om det inte har ändrat det. Det har däremot komplett. Dabus finns ju också men det är något dyrare generellt.. Jmedata.se är billiga också.

Lycka till med ditt datorköp!
En ide' kan ju vara att börja med ett uppgraderingspaket och därifrån bygga vidare med resten, men jag ska räkna på det med.
/Benny.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem