Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

TV-licens

TV-licens

Nu blir TV-licensen detsamma som begravningsavgiften.

Detta har jag väntat på i många år. Lättskött och praktiskt.
Är du död så slipper du betala TV-licens.

Vi skall ha en statligt och fri kanal. Blir det oroligheter så måste man kunna få
vettig information. Det är bäst om den är lokalt indelad.

Skåne och upp till Jönköping kör sin grej.
Jönköping och en bit uppåt till Sundsvall kör sin grej.
Norrland får sköta sig själva.

http://tinyurl.com/9nann3u
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Förstår inte riktigt hur ni resonerar. Som jag förstått det hela byts avgiften ut mot en skatt som tas ut av samliga medborgare. Staten har väl samma ansvar kvar och det behövs väl inga extra reklamintäkter. Tror dom får in mer pengar den vägen för då måste alla som låter bli att betala tv licens idag oxå vara med och betala . Rätta mig om jag har fel.
Du har rätt !!!
Att sjukvård o.s.v. är skattefinansierat kan jag förstå. Men att TV ska finansieras via skatt är helt fel. Jag äger ingen TV, och jag har ingen lust att finansiera människor som inte har något annat liv än att sitta framför en dumburk och glo. Det är då bättre att kollektivtrafiken blir skattefinansierad, så folk kommer ut och göra lite saker istället för att sitta hemma och glo på en massa dokusåpor och annat skit som inte tillför samhället ett dugg mer än att fördumma folk mer än vad dom redan är..
Annons
Skall det dras via skatten skall alla ha tillgång till det oxå. Finns tyvärr inga tunnelbanor på landsbygden. En buss med en turlista som inte gagnar någon om du ens har det. Finns en hel del annat än dokusåpor på tvn oxå. Ser inte de flesta på något annat så tittar dom på nyheterna i alla fall. Äldre personer har varken datorer eller mobiler men en tv finns hos de flesta. Som du uttrycker det verkar det som Folk är något annat än vad du är . Vad tillhör du? Förresten har du säkert utnyttjat något som andra inte har använt sig av men varit med och finansierat. Vart tog solidariteten vägen??

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem