Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Parkeringskriget

Parkeringskriget

Jag undra om parkeringsvakterna har provision på hur många böter man lyckas sätta åt oss när tiden gått ut?? Jag tror det?

Jag har löst det på mitt eget lilla sätt!

Jag sitter kvar i bilen "Gratis" medan frugan går och handlar! När en vakt dyker upp så starta jag och kör i väg till annan plats,när han kommer dit kör jag vidare!

Och så håller jag på tills hon ledsnar!! Avgifterna är för dyra!!

Fick 700 kr när jag parkerade fel på kungsholmen en gång!!
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Nu vill ju denna regeringen att ni skall cykla till jobbet, det ska bli avdragsgillt i deklarationen.

jag fick 1200 i böter för jag stog på en tom affärsparkering för 500 bilar i en timme kl 6.00
de hade fotograferat bilen från alla vinklar,

gissa om det blev en saftig nota den dagen jag reparerade deras dator.


jag klistrade Pavgiften på fakturan och skrev kvitt eller dubbelt
Bra gjort!!
Den va bra, det är min stil också Göcke.
Annons
Om man ska till lassarettet och beräkna att undersökningen ta 2 timmar! Man har hela fickan med enkronor ock lägger i 40 kr!

Men väntetiden och besöket ta längre än man trott. Har man otur har man böter när man kommer därifrån! Det blir ett dyrt läkarbesök!!

Å andra sidan! Hade man varit klar på en timma så hade man grämt sig att betalt 20 kr i onödan! Pengar som man är blåst på!!

I hela Sverige blåser dom oss på miljoner!
så sant så
Man kan ta bussen till sjukhuset. Det är lugnast. Jag får åka buss 4 mil till Skövde,
men det går bra. Dom har en buss som heter Ronden, men då får man ha en
dj..la tur om tiden skall passa. Den bussen verkar lite överdriven. En buss heter
500, då får man byta i Skövde. Men det går lätt.

Är man akut sjuk så gäller ambulans. Ringer man och säger att det är illa och jag
är 70 år, så får man nog vänta. Vårdcentralen i Mariestad har akutintag har jag sett. Då gäller det att bli sjuk vardagar mellan 08:00-16:00.

Min erfarenhet av Östra sjukhuset,Sahlgrenska och Mölndals sjukhus är att det
var parkeringsbekymmer. Alla jag kände hade åkt på böter.
- Varför tar ni inte buss eller spårvagn.
- Vi vet inte hur man bär sig åt.

Det är sant. Folk åker bil så dom klarar inte att åka kollektivt.
För något år sedan jobbade min fru som säljare, i Gävle stannade hon på en P-plats för att skriva lite anteckningar i väntan på nästa kundbesök.
Döm om hennes förvåning när det kom fram en P-nisse och slängde på en bot under torkaren.
Hon gick naturligtvis ut och bestred men var ändå till sist tvungen att betala boten.
Slutsatsen är väl att betala även om man sitter kvar i bilen.
Pellet!

Utdrag ur teori för körkortsprov. Det kan inte bli tydligare. Många tror att man
kan sitta och vänta men det går inte. Då är man parkerad.

Alternativ C
När jag stannat och sitter kvar i bilen och väntar på en person.

En fd. lapplisa påstod att dom väntade i max. 6 minuter innan lappning.
Kommer p-vakten så kör man!! annars skriver han/hon böter!! Bättre fly än illa fäkta!!
6 minuter gäller på betalnings P-plats, jag skrev inte att min fru inte gjorde fel, hon blev bara förvånad.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem