En lucka som faller ner när man kör över stipulerad hastighet finns i
Linköping. Kan det verkligen vara effektivt. Se videon.
Om man kör över stipulerad hastighet så skall en spikmatta flyga upp och
punktera ett eller flera däck. Då kör man bara för fort en gång på det stället.
Man glömmer aldrig en punktering.
http://tinyurl.com/c65dlma
Linköping. Kan det verkligen vara effektivt. Se videon.
Om man kör över stipulerad hastighet så skall en spikmatta flyga upp och
punktera ett eller flera däck. Då kör man bara för fort en gång på det stället.
Man glömmer aldrig en punktering.
http://tinyurl.com/c65dlma
Antal svar på detta inlägg: 8
en MC som hamnar i den knipan far omkull.
men ingen kommer att anmäla dem. det är ju lönlöst
det bevisar ju bara att du körde fortare än 30km
Linköping ska alltid utmärka sig i Vansiniga trafikhinder,
testa att åka till netonet, då paserar du 5 rondeller utan avfarter.
men ingen kommer att anmäla dem. det är ju lönlöst
det bevisar ju bara att du körde fortare än 30km
Linköping ska alltid utmärka sig i Vansiniga trafikhinder,
testa att åka till netonet, då paserar du 5 rondeller utan avfarter.
En MC som kör över 30km i luckan, flyger föraren minst 30 meter framåt.
Vem är då ansvarig för dödsfallet, om föraren slår ihjäl sig?
Vem är då ansvarig för dödsfallet, om föraren slår ihjäl sig?
MC-föraren
det är precis som med andra farthinder/bulor
det är precis som med andra farthinder/bulor
Annons
Bör tilläggas att kör MC-föraren i stipulerad hastighet så flyger han inte av cykeln.
Kör han i 30 km/tim så rör sig inte hindret, utan allt är lugnt.
Kör han i 60 km/tim så flyger han nog till nästa vägkors en kilometer bort.
Att köra mc i 30 km/tim är inte ens balansfart, så det blir lite vingligt.
Personligen hatar jag motorcyklar, så för min del så kan dom skrota allihop. Det
skulle faktiskt vara en välsignelse för samhället och sjukvården.
Kör han i 30 km/tim så rör sig inte hindret, utan allt är lugnt.
Kör han i 60 km/tim så flyger han nog till nästa vägkors en kilometer bort.
Att köra mc i 30 km/tim är inte ens balansfart, så det blir lite vingligt.
Personligen hatar jag motorcyklar, så för min del så kan dom skrota allihop. Det
skulle faktiskt vara en välsignelse för samhället och sjukvården.
Fråga en bussförare vad han tycker om farthinder!! Vansinne svara han!
Tidtabellen ändras inte bara för dom satt upp farthinder!!
Tidtabellen ändras inte bara för dom satt upp farthinder!!
Bussar skall egna gator att köra på i städer. Annars är det ju ingen mening att
åka buss, det går fortare att gå.
Bussar och spårvagnar i storstäder har en genomsnittlig hastighet av 8 km/tim
i centrala delar. En joggande person ligger på 10-12 Km/tim.
Skall jag till Skövde ,då tar jag bussen. Väg 26 har inga farthinder än!
En buss i närtrafik kör aldrig för fort. Det är ingen mening för då får dom stå
och vänta vid nästa hållplats för att hålla tidtabellen.
Bolt springer i 48.7 km/tim. på upploppet. Han är som en gepard.
åka buss, det går fortare att gå.
Bussar och spårvagnar i storstäder har en genomsnittlig hastighet av 8 km/tim
i centrala delar. En joggande person ligger på 10-12 Km/tim.
Skall jag till Skövde ,då tar jag bussen. Väg 26 har inga farthinder än!
En buss i närtrafik kör aldrig för fort. Det är ingen mening för då får dom stå
och vänta vid nästa hållplats för att hålla tidtabellen.
Bolt springer i 48.7 km/tim. på upploppet. Han är som en gepard.
Jag är chaufför och jag har stor erfarenhet av olika farthinder runt om i världen.
Det finns bra och dåliga. Bula över hela vägen är dåligt, speciellt när de är höga. På många håll har man förvandlat bulan till ett gupp (grop) absolut mer effektiv, man förstör garanterat framvagnen i dessa.
Bäst för tung trafik är norska dubbel bulan, då kommer bussar och lastbilar över utan att det märks, men personbilar måste sakta ner utan att flyga. Men dessa hindrar inte MC.
Vanligt nedåt europa är många små bulor efter varandra, inte kul alls, det är som att köra på en tvättbräda och allt skakar sönder.
Att ställa blomsterkrukor i sicksack på vägen är ju vanligt i villa områden, men tyvärr så står de ofta så tätt så tung trafik inte kommer fram. Då blir det stopp och traktor måste beställas fram för flytt av krukan.
Så de som ska hindra framkomst helt.
Gravarna som ofta finns på bussgator är ju kul om inte annat, många bilister försöker ta sig över men kör i diket.
Så de uppskjutande pinnarna som definitivt också är himla kul men förstör bilarna helt.
Det finns bra och dåliga. Bula över hela vägen är dåligt, speciellt när de är höga. På många håll har man förvandlat bulan till ett gupp (grop) absolut mer effektiv, man förstör garanterat framvagnen i dessa.
Bäst för tung trafik är norska dubbel bulan, då kommer bussar och lastbilar över utan att det märks, men personbilar måste sakta ner utan att flyga. Men dessa hindrar inte MC.
Vanligt nedåt europa är många små bulor efter varandra, inte kul alls, det är som att köra på en tvättbräda och allt skakar sönder.
Att ställa blomsterkrukor i sicksack på vägen är ju vanligt i villa områden, men tyvärr så står de ofta så tätt så tung trafik inte kommer fram. Då blir det stopp och traktor måste beställas fram för flytt av krukan.
Så de som ska hindra framkomst helt.
Gravarna som ofta finns på bussgator är ju kul om inte annat, många bilister försöker ta sig över men kör i diket.
Så de uppskjutande pinnarna som definitivt också är himla kul men förstör bilarna helt.
GPS styr farten
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem