Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ilmar Reepalu beskjuten.

Ilmar Reepalu beskjuten.

Blir så ledsen över att vissa grupper i samhället ser sig tvungna att sätta sig över de demokratiska spelreglerna och beskjuta en av våra folkvlalda politker.

Oavsett vilken inriktning eller åsikter politikern står för så är det ett hån och en kränkning av demokratin.

Jag hatar alla dessa utomparlementariska grupper som tar till metoder av detta slag.
T.E.X:
Djurrättsaktivister
Militanta veganer
Terrorrister

Fan alltså, aktivera er själva, gå med i partier, gå den långa vägen.Ilmar Reepalu fick inte makt över en natt.Han och andra liknande har engagerat sig politiskt,gått med i partiet,debatterat kämpat för vad de tror på.Vad är tacken?
Några slynglar som tror de har någon form av politiskt övervetande som vill ta en genväg genom att tysta en poliker genom våld? Usch!!!!!

Sitt inte bara hemma ni militanta ungdomar och flumma över vad som är fel i samhället och sen gå ut och kasta sten eller förnedra en minister med en tårta i ansiktet.
Newsflash!!! Det gör ingen nytta, ingen bryr sig. Det föder bara hat mot er och de åsikter ni står för.
Gör något konstruktivt istället, Gå med ssu,Muf,Fup eller Mupp eller vad fan ni föredrar.Vår fria demokrati och samhälle vi har är en skatt värd att vårda.Missbruka den inte.
Framförallt skräm inte framtida poliker till att inte våga säga sin mening eller att framföra sin åsikt.Var hamnar vi då??
Hur tycker ni, arga ungdomar om ni plötsligt får en position i samhället för att kunna förändra och sen hotas med pistolskott genom köksfönstret??
Antal svar på detta inlägg: 3
Ja du Janne..kan inte annat än hålla med dig.
Så mycket problem med att rekrytera politiker som vi har i landet gör ju inte precis potentiella kandidater positiva till det.
Tycker också det är för j... att det ska hända-ingen ska behöva bli överfallen eller hotad för sina politiska åsikter.
Vet inte riktigt var detta kommer från-allt ska hända i går...inget tålamod till nånting-det tar tid att förändra..

Många som lägger ner mängder av energi på att vara förbannade på allt och alla skulle ju kunna lägga all den energin på att göra något vettigt istället...en kan inte göra allt men alla kan göra något!
Jag förstår att du är upprörd, detta är ett hot och en skada på och mot vår demokrati.

Men jag anser också att vi inte hela tiden kan sitta stilla och låta saker ske. Ibland måste man göra mer är att gå till valurnan eller propagera för sig själv som statsminister. För att skapa och utveckla en demokrati är ibland radikala handlingar ett måste. Jag försvarar inte på något vis denna handling, tvärt om.
Men tänk alla viktiga händelser; Hur mycket hade hänt om Martin Luther King inte tagit kampen? Alla demokratier börjar med radikala händelser och jag tror även att sådana krävs för att utveckla en demokrati i vissa fall.

Hoppas ni inte missförstår mig nu...
tro nog att mycket beror att vi har ett riktigt svin

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem