Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Lance Armstrong

Lance Armstrong

I mina ögon den bästa cyklisten vi någonsin sett, men samtidigt en fuskare, som troligen minst 90% av proffscyklisterna

Andra sidan av honom är hans organisation som samlat ihop flera miljarder för cancerfonden, genom hans varumärke livestrong.

Att han dopat sig är oförlåtligt, men för mig är han fortfarande den bäste vi någonsin sett och troligen får se!
Antal svar på detta inlägg: 4
north!

Jag läser att han blir fråntagen alla sina titlar. Undrar om han måste betala
tillbaka alla prispengar han "rufflat" åt sig. I så fall blir han nog "pank".

Hur du kan försvara en "fuskare" är mig ofattbart. Dessutom har han tydligen
vilselett sina stallkamrater att dopa sig. Han är "vrickad". Minst sagt.

Det fuskas både här och där inom alla grenar. Skall det bli slut på detta så får
dom stänga biljettluckorna till alla arenor annars tar det aldrig slut.

Utan publik och prispengar är det ingen idag som har råd att tävla. Utan
tävling så blir det ingen dopning.
Jag försvarar inte honom Leiake, skriver att det är oförlåtligt som du sett?

Däremot om man är något insatt i cykelsporten så vet man att det är närmast omöjligt att cykla sådana lopp som Girot, Tour de France och Vueltan utan att vara dopad, i alla fall om man vill komma fram samma dag som de främsta.

Jag kommer alltid att tycka att han tillhör de bästa som världen har skådat, eftersom han inte gjort något värre än alla andra topp cyklister, hans misstag är att han blivit avslöjad, skall man finna någon i resultatlistorna som inte är dopad, då kan man lika väl avskaffa cykelsporten.

Jag har aldrig cyklat mer än motionslopp såsom Vätternrundan, men jag vet att även amatörer använder medel som vid en kontroll hade visat att de är dopade!
north!



"Däremot om man är något insatt i cykelsporten så vet man att det är närmast omöjligt att cykla sådana lopp som Girot, Tour de France och Vueltan utan att vara dopad, i alla fall om man vill komma fram samma dag som de främsta."

Vill komma fram samma dag som dom främsta. Den raden får du 10 poäng för.
Hur kan du vara så rolig på en måndag.???

Nu tror jag inte att det skiljer så mycket som en dag, om man är dopad elle ej.
Men i så långa lopp som Girot kan det nog skilja på en halvtimma och ibland mer.

När man vinner Girot så måste man väl åka direkt till dopningskontrollen. Hur
kan han ha klarat sig så länge. JO! Alla var dopade inklusive dopningskontrollanterna med pengar eller annat.

Annons
Låt dom dopa sig!! Då blir det lika för alla!! Ska man hinna ifatt Boilt måste man dopa sig annars är det kört!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem