Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

Vinterdäck

Vinterdäck

Nån som testat Nordex vinterdäck? Firman som jag har pratat med sa att dom hade haft många nöjda kunder. Har letat efter tester på nätet utan att lyckas. Säljs tydligen på Blocket.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jag har kört med Hankook W409 på min ena bil flera vintrar och är mycket nöjd,har precis köpt likadana till en annan bil.
http://korta.nu/8cw8q
sia36!

Ditt inlägg är kort och koncist. Minst sagt!

Jag vet inte var Ljusdal ligger , men det låter "kallt".
Ligger det norr om Sundsvall så är det dubbat som gäller.
Annons
Tror jag bestämmer mig för Hankook W442. Prisvärt tycker jag med 825kr/st
leiake
Hälsingland södra Norrland Bolnäs Järvsö Ljusdal
JonahHex!

Du har ju en gammal Citroen, är den värd så fina däck.

Köp allrounddäck, det är bäst.
Det tycker jag nog. Inte en rostfläck och går som en klocka.
Man får passa sig för billiga vinterdäck. Det går att beställa vilka vinterdäck som helst från Kina och köpa upp ett parti, ex Gislaved eller något annat känt märke. Problemet är att däcken ser exakt lika dana ut som originalen, men fungerar som skit och inte alls enl våra normer. Vi hade ett sådan fall i Södermanland här om året, då en mindre seriös däckshandlare gjorde detta.
Där jag har handlat mina däck har många av mina jobbarkompisar handlat och varit nöjda så man får hoppas att man inte gått på pumpen. Detta tror jag emellertid inte.
leiake
Tänk vad det skulle ställa till om det blev dubbförbud, smällar i var och varannan korsning och en massa avåkningar med stora skador som följd. Har stor erfarenhet av båda, och inget slår dubbdäck på vintern. Dessutom sparar sjukvården en massa pengar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem