Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Övervikt

Övervikt

Läser om flickan som inte fick åka med flygplanet utan att betala dubbel taxa.
Hon vägde 136 kg och var 136 cm lång. Saftig bit med andra ord, som synes på bild. Hon var jämtjock, kan man säga.

Hade jag fått bestämma så hade hon fått betala för 3 platser.

Åker buss ibland och ser hur mycket plats det går åt för en överviktig. Dom skulle
betala dubbel avgift både på tåg och bussar om det vore rättvist.

Det måste vara besvärligt att vara så otymplig. Stackars människor.

http://tinyurl.com/blr4a8s
Antal svar på detta inlägg: 9
Ja det kan man ju säga kanske, men när du bokar nåt så ska det väl isåfall stå i dom bestämmelser som gäller för bokningen.

Allt som inte står i bestämmelserna är ju fritt för mig som resande.

När det gäller flyg så tycker jag det är konstigt att de inte tar betalt för en stol + vikttillägg för både mig som person och bagage.
Nu är du på gränsen leiake!! Folk rå inte för att dom blivit överviktiga! Det är samhällets skräpmat som skapat dom!!

I Thailand såg jag inte en enda tjock människa!!

Tillägga ska,att jag slapp tillägg på flyget!!
pedhan!

Jag kan tänka mig att SAS skriver i sin reklam att ni måste vara nomalviktig om ni
vill åka med oss. Max 80 kg/person, därutöver kostar varje kilo fläsk 50:-/pers.

Då hade Ryanair genast kommit med en annons om att hos oss kostar extra
fläsk bara 25:-/pers. Det skulle lagstadgas hur detta skall skötas.

Flygvikten är väldigt noga för kaptenen, annars orkar inte planet lyfta.

- Vi väger för mycket idag, säger han.
- Antingen får 50 pers. lämna planet, eller så får
vi montera på en motor till.
Annons
Hmm? " Folk rå inte för att dom blivit överviktiga!"?? Jaså? Kan det vara nån som spänner fast dom och tvingar i dom all skitmat kanske?

Folk har all möjliget i världen att välja vad dom vill äta och dricka. Man kan ej heller klaga på att man inte har råd att motionera, ett par skor det äger varenda människa samt att ut och gå eller springa är helt gratis.
MacDonalds hamburgare är ingen skräpmat, den är tvärtom näringsriktig.

Däremot pommes frites och läsken och alla såser är inte bra. Tänk om Mac Donalds
endast serverade hamburgare. Det skulle vara en stor hjälp för mänskligheten.

Den nya menyen ser ut så här:

Hamburgare med bröd. 75:-
Vatten Gratis.
Stuvad grönkål 15:-

På grund av övervikt hos hela befolkningen så får vi enligt lag inte servera läsk,
pommes frites,ketchup och annat livsfarligt såsom bajonäs.

" Folk rå inte för att dom blivit överviktiga!" Märklig kommentar tycker jag! Ett litet fåtal föds med matsmältning problem, och de har det svårt utan tvivel.

Alla andra som är överviktiga har sig själva att skylla, är man rädd för motion och hellre sitter hemma framför datorn eller TVn, då skall man inte klaga på samhället eller snabbmat kedjorna, då har man valt sin egen väg och får leva med det!
north!

Håller med dig. Det är en gåta hur man kan bli så stor utan att vidta åtgärder.
Matsmältningsproblem finns ingen som har. Dom som har det dör i tidig ålder.

En kvinna behöver 1800 kcal vid normalt kroppsarbete. Jobbar hon inte utan
sitter och glor på TV hela dagen så behöver hon bara 1000 kcal/dygn.

Men sitter man uppe halva natten och äter, och äter så blir det lätt 5000 kcal.
Det är ett överskott på 4000 kcal./dygn. På några år så väger man fläsk.

Då är dom antagligen fångade i en bur. Orkar knappt ingenting. Bara äta.
Undrar om dom inte dricker mycket alkohol oxå. Där finns det kalorier.
Jeeesus vad ni pjata loligt!!

Det är ingen som kedja fast dig vid "Flaskan och cigaretterna eller snuset"!

Man har sig själv att skylla om man får cancer eller annan sjukdom!

Så kan man inte resonera!! Det är ett faktum i vårt samhälle,allt fler blir överviktiga !!

north! Har man dåliga höfter och är 70 år! Är det inte så enkelt att ta på sig skor och börja springa eller gå!
Självklart kan man inte motionera om man är sjuk, och lika självklart är att man blir sjuk av rökning, tobak och pillerätande.

Vi har aldrig haft så klart för oss som idag vad som är nyttigt och vad som är onyttigt att stoppa i oss, liksom behovet av motion,detta till trots så har vi aldrig haft så många överviktiga som idag.

Det faktum du pekar på Thomas är den mänskliga faktorn. Jag har grannar som sätter sig i bilen för att köra 500 m till speceriaffären, jag har också grannar som liksom jag själv går eller tar cykeln, du kan gissa vem av oss som har viktproblem.

Jag skall erkänna att jag inte alltid äter det som är rätt, men jag cyklar ungefär 15 mil nu på hösten i veckan, och då förbränner jag allt som jag inte har behov av, kan bara inbilla mig hur jag hade sett ut annars.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem