Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Google Chrome

Google Chrome

Installerade denna webbläsare och blev mycket imponerad av den, den översätter varje sida till svenska och det är ju kanon. Det blir till att avinstallera Firefox och använda denna nu. Är det fler som använder denna webbläsare och kan förklara lite mer hur den fungerar?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Thomas2!

Den säkraste webbläsaren är IE10,men då måste du skaffa W8Pro. Men du är av
naturen snål så det vill du inte. Konstigt.

Snålheten bedrar visheten. Jag lider själva av detta syndrom. Det har jag fått
ångra många gånger.

Elgiganten har förstört mig. Det är dumt att betala för mycket. Visserligen sant
men dom betalar dom själva mycket.

Det är bara röda siffror i deras bokslut.



Ingen webbläsare är idiotsäker leiake! Inte ens IE10. Faktum är att ju större läsare,ju större fara!!

Leiake! Så det är redan dax? med
Thomas2!

Jag har Windows brandvägg, MSE, och lite till. Snacka om dubbla kondomer.

Men likt samma så åker jag på lite av varje. Inget allvarligt. Sist handlade det om
att hela mitt skrivbord försvann. Sakta men säkert och lite mysigt. Typ Harpan
när du lägger den klart. Fyrverkeri. Det blev en "fabrikare" fort som f-n.

Mina pengar kommer dom inte åt, än så länge.
Men mitt förtroende är inte 100%. Tyvärr!


Annons
Jag återkommer imorgon angående tilläggen och ska då också skriva lite om IE10.
Jag är nöjd med den webbläsare jag har Google Chrome och jag har ju inte tre webbläsare som någon annan har här...... jag har Windows 8, Microsoft Office Pro Plus 2013 och Google Chrome och är mer än nöjd!!!

Jag väntar på ditt inlägg tills i morgon JonahHex så får vi se vad som du har att erbjuda.
Har flera epost-adresser och har installerat tillägget X-notifier men får inte det att funka så bra i Chrome. Kanske finns nåt annat tillägg som funkar?


Jaha, då ska vi se.

Tillägg och appar samt teman finns det som sagt en hel uppsjö av till Google Chrome.

Jag vet inte vad du ska använda tilläggen till men kan tipsa om dom som jag har:

1:Copy Without Formatting 0.31
Provides various ways (customizable keyboard shortcut, floating button, or auto-copy) to copy your selection WITHOUT formatting.

2:Facebook - No Ads 1.2
Hide ads from facebook.com

3:FlashBlock 0.9.31
FlashBlock for Chrome. Block them all, or be selective with the embedded whitelist manager

4:goo.gl URL Shortener 0.7.2
Shorten url with goo.gl, the Google URL shortener, and share with many different service!

5:LastPass 2.0.14
LastPass is a free password manager and form filler. LastPass is also available for Firefox, Internet Explorer, Opera and Safari.

6:Photo Zoom for Facebook 1.1208.30.1
The best way to view photos on Facebook!

7:Scroll Button 1.0
Scroll to top or bottom of document using scroll button in a click. The button is draggable and resizable for easy positioning .

8:Send from Gmail (by Google) 1.13
Makes Gmail your default email application and provides a button to compose a Gmail message to quickly share a link via email

9:Simple Adblock 1.0.3
Internet simply without ads!

10:SocialReviver 3.15
The way YOU want Facebook to be!

11:video2mp3.net 0.0.3
Add links to convert and download Youtube videos as MP3.

Alla tillägg förutom scroll button finns att hämta på Chrome web store. Scroll button hämtas på http://tejji.com/browser/chrome/extensions/

Har inte märkt av nån försämring av hastighet oavsett hur många tillägg jag haft.

Vill du ha teman som inte kan hämtas på Chrome web store så får du hojta till, har nu ett grönt XP tema som är ganska najs.

Hoppas du får nytta av detta annars löser vi dina problem.
Sen kommer med all sannorlikhet IE10 till Windows 7 med så vi behöver inte byta till Windows 8 för den delen.

http://goo.gl/VYSqX
laq.

Varför har du en epostklient i Google Chrome? Varför inte installera en lokalt på din dator istället?

Incrdimail
Thunderbird
Pegasus Mail
Windows Live Mail

Finns säkert fler. Använder själv Incredimail för alla roliga smilisar bl a.
JonahHex.
Har flera datorer som jag kolla mejl på å då tycker jag det är bra att låta mejlen ligga på GMAIL. Har tillägget X-notifier i Firefox som funkar alldeles utmärkt, man ser hur många mejl man har och loggar in automatiskt på den mejl man önskar, är bra då jag har flera mejl-adresser. Min fråga var alltså om det finns nåt liknande i Chrome . Tänkte byta till Chrome men måste få tag på ett tillägg som fixar att hålla koll på flera emejl-adresser.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem