Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8

Windows 8

Detta operativsystem är inte vad jag hade väntat mig. Det har sina brister.

1. Vissa spel är inte kompatibla.
2. Stavningskontrollen gör att texten "fladdrar"
3. Blåmarkera för kopiering är nästan omöjligt.
4. Blåmarkering kan inträffa var som helst och huxflux.
5. Avstängningsknappen är väl dold.(Idiotiskt) Men man lär sig.
6. Scrollningen bär sig konstigt åt. Hoppar och studsar.
7. Piltangenterna hakar sig när man scrollar.
8. Söker man hjälp på Google, så finns inte en rad om W8. Det finnas bara W7.

Jag kan hålla på en stund till, men vad hjälper det. Samtidigt så finns det nya
finesser i W8Pro som jag inte vill vara utan. Men jag måste nog återgå till
Windows 7 innan jag blir för irriterad.

Någon mer som känner igen sig, eller är det fel bara hos mig.
Antal svar på detta inlägg: 8
Jag hade också stora förväntningar på det nya op-systemet. Men nä, jag är väl för gammalmodig. Knepigt och ovant. Man blir nog inte göranslös med det nya gränssnittet. Det tar tid, kraft och nervpåfrestningar. Mina hjärnlabyrinter är inte konstruerade för dessa uppfinningar. Jag tog bort det efter ett par dagar. Inget fel på Win 7.
Hahaha, har du inte lärt dig W8PRO ännu leiake??? Jag har inte upptäckt ett enda av de fel du beskriver på min dator utan det fungerar till 100%!!!
Challe!

Det har gått mask i min installation av W8Pro redan från början. Kände att något var galet. Men vad.

Jag har gått igenom alla felsökningsprogram som finns i hela världen. Inget indikerar på att jag har något fel. Ändå har jag fel på något. Konstigt.
Kan ju vara fel på mig. Jag var aktiv boxare i min ungdom.

Ett fel hittade Windows egen felsökare. Datorns klocka går fel. Men det gör den inte, för den är ställd efter internetklockan i datorn. Där måste ju vara ett fel som
inte är som det ska. Är det fel i en ända så blir det fel i den andra. Sådana är datorer idag. Min första dator år 1995 hade fel i alla ändar varje dag, så jag är härdad. Trodde den tiden var förbi.

Jag löser detta problem också, men det tar längre tid och är inte en optimal lösning, då vissa grejer är bra i W8Pro, så försöker jag undvika en "fabrikare".
Jag vet att det är bäst så, men avvaktar ändå.
Annons
Om jag har förstått saken rätt så är W8 i grunden en W7 där man lagt till sk. appar / applikationer. Det är inga "riktiga" program utan just appar dvs småprogram, som i någon mån påminner om en utbyggd sidopanel, som redan finns att tillgå i OS Vista och W7.

I fall man nu tänker att köpa en ny dator är det nog bäst att köpa en med OS W7 innan det blir för sent. Ty utbudet krymper. Flera stora tillverkare lär redan ha gått över till W8. Men kanske ändå inte. W7 kommer nog att leva länge till.

Fönsterpanelen i W8 påminner om det lapptäcke som mormor sydde för mycket, mycket länge sedan.
Ja, jag är mer än nöjd med W8PRO och tycker att det är både snabbt och säkert så det kommer att behållas och nästa skärm blir en pekskärm när de har utvecklats lite mer.
Hej , âr det nâgon som kan hjälpa mig . Jag har W8 nu men vill gâ tillbaka till W7... hur kan jag avinstallera W8 ?
cetebe!

Är det en uppgradering av W7 som du själv gjort så kan du köra .fabriksinställning.

Då får du tillbaka samma system som när du köpte datorn.

Jag förutsätter att du har recovery i datorn. Har du skiva så är det bara att köra den.
leiake !

Tack för tipset , jag skall försöka med det .



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem