Lördag 21 december 2024 vecka 51
Forum
Kategori: Hobby och motor

Nissan Note

Nissan Note

Köpte en demokörd Nissan Note från Biva i Norrköping. När vi hämtade ut den pekade lysena så det ena var bländande. De hade haft leveransservice på den.
Nu har den gått ca 2000 mil och vi servade den på en betrodd verkstad, alltså inte Biva i Norrköping. Verkstaden gjorde vad som skulle göras men hittade att motorn var oljefuktig, alltså mindre läckage, troligen från ventilkåpan. Dessutom var stoppade inte bältena bak, när man drog snärtigt i dem. Fram gjorde de det.
Dessutom stod lysena fel. En för högt och en för lågt. Vi åkte till Biva för garantirep, och lämnade in den i fredags. När vi hämtade ut den så hade de inte hittat något oljeläckage och bältena trodde de att de skulle vara så, för så var de på en annan Note!!! Jag har tagit kort på oljefläckarna och skickat det till generalagenten och frågat dem om de kan rekommendera någon annan verkstad, för garantijobb, efter Biva inte kan se! Det måste ju vara en viktig egenskap på en bilverkstad. Bältena får jag väl fråga bilprovningen om efter helgerna. Visst borde väl bälten ta lika fort vid en kollision som fram bältena? Eller tycker Nissan att baksätespassagerarna inte är lika viktiga? Ifal svärmor brukar sitta där? Hur som helst så kommer ju baksätespassagerarna farandes som elefanter bakifrån vid en krock!
Inte kan det väl vara så här????Att "det nog ska vara så här"?
Antal svar på detta inlägg: 4
Bilverkstan borde skämmas. Hoppas att det löser sig. God Jul.
Iggesörping!

Du kan glädja dig åt att Biva AB gick back 38 miljoner i sista bokslutet.

Ventilkåpan är ju enkel att dra åt. Ljusinställning måste väl ingå i leveransservice.
Bältena bak är nog gränsfall. Dom skall ju fungera perfekt.

Om du skall reklamera så sitter VD:en i Linköping och heter Persson. Ring honom först och berätta din historia innan du åker till Norrköping.

Då blir det fart på grejerna. Be att få en 1000 mila service gratis som kompensation för dina besvär.
Ska jag ha 1000-mila service är det nog bäst att göra det någonannastans än hos Biva. Meca-verkstäderna...
Annons
Lydde leiakes råd och kontaktade VD:n. Då blev det fart, och platschefen i Norrköping ringde upp dagen efter med lite krystade förklaringar, men ändå. Bl.a att vi hade en felaktig packning till oljepluggen, efter att ha servat på ett mer pålitligt ställe. Bara det att det var inte där det läckte utanifrån ventilkåpan. Ang. bältena skulle han kontakta Nissan och fråga om det skulle vara så att de inte skulle ta vid en ev. krock. Bilprovningen skulle aldrig godkänna dessa bälten. Frambältena tar direkt då man rycker i dem, men inte de där bak.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem