Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mus och tangentbord trådlöst

Mus och tangentbord trådlöst

Nu har jag köpt nya grejer. Logitech höll inte måttet. Krånglade för mig så jag kunde inte spela på nätet. Angry birds säckade ihop med min trådlösa mus men gick att spela med den trådiga.

Har man börjat med trådlös mus så är man fast. Det går inte att återgå till tråd igen. Det är som att kliva in i medeltiden.

Köpte ett paket med Microsoft tangentbord 3000+en mus 5000. Ett mycket bra köp. Det fungerar perfekt och glänser nytt så jag kan spegla mig i det.

Kör man Windows så tror jag man skall hålla sig till Microsoft:s grejer. Det blir bäst så. Undrar om man inte skall byta tangentbord och mus varje år. Det samlas nog mycket konstigt i dessa. Man ser hur fett det blir. Det kostar 450:- att byta allt. Det är värt det dubbla.

Man byter ju kalsonger varje dag, men många byter inte tangentbord på flera år.
Äckligt är rätta ordet.
Antal svar på detta inlägg: 7
Måste vara kanon att slippa peta i gammal gegga som samlats under tangenterna.

Förr rengjorde jag tangentbord och möss, men det är inte värt besväret.
Ett tips om att rengöra tangetbordet och under knapparna, där det samlas damm så man får slå ned tangenterna.
Finns en tandpetare i plast med en liten konsik borste på. Denna var perfekt att dra mellan tangenterna och rengöra. Den är så mjuk att den böjer sig in under knapparna och man får bort massor av damm som samlats där.
misko!

Jag är snål men du är värre. Det finns nya tangentbord för 129:- och möss för 75:-. Varför sitta och peta i den "geggan".

Göcke har rätt. Det lönar sig inte.

Ett arabiskt ordspråk om snåla människor lyder som följer.

Min granne är så snål, att han dricker utspätt vatten
Annons
leiake!

Nu var det till laptop och desss tangentbord. Inte bara köpa ett nytt dit...

Men jag kanske borde tillagt det i mitt inlägg....
tipset var bra misko, jag skall leta efter den borsten
misko!

Jag skojade om din snålhet givetvis. Man skall vara ekonomisk.

Det finns faktiskt nya tangentbord till bärbara datorer.Är rätt lätt att byta.
Jag provade för några år sedan., men då gjorde jag bara rent det gamla.

399:- för ett nytt tangentbord är överkomligt.

http://tinyurl.com/bkfphtu
Allt är lätt när man kan det. Men att det var så lätt att byta tangentbord som i denna video kommer jag
inte ihåg.

Det klarar man ju med förbundna ögon. Det luriga är hur man lossar bandet under bordet. De hade jag antagligen ryckt av.

http://tinyurl.com/b25ghs4

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem