Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Shoppingvagn

Shoppingvagn

Efter mycket om och men så tvingades jag att skaffa mig en shoppingvagn.

Jag provar en billig så får jag se. Min liknar "Upptäcka" för 300:- i bifogad länk.
Efter 3 dagar så saknar jag lite grejer. Fack för handskar och paraply. Något
längre handtag så inte foten slår i. Något större påse och kardborrband än dessa djä.. a dragkedjor.

Extra stora hjul vore bra.

Min vagn är godkänd för det priset. Det är lätt att handla nu. Väldigt lätt.
Det finns en vagn för 1500:- men det verkar overpace för min del.

http://smartson.se/index.aspx?id=42703
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Först stödstrumpor, nu shoppingvagn, vart är världen på väg.
Pellet !

Har man väl fyllt 70 år så brakar det iväg utav bara tusan. Jag har redan börjat smygtitta på olika modeller av rollator.

Vill ha en blå med gula fartränder och radarvarnare.
Leiake, när du testat alla produkter som vi gamlingar behöver, kommer jag att fråga dig tillråds när det behövs. För då vet man att det är utprovade och godkända produkter. ( Med leikae stämpel som synbart bevis )
Annons
Får trösta er med att jag kommer efter !!
För ett antal år sedan så köpte Leiake en näshårstrimmer, det var första "gubbvarningen". Nu är det stödstrumpor och "dramaten" som gäller.
Joanna!

Nästrimmer var inte bra. En mindre sax är lämpligare men det har sina risker som
kvinnan sa när hon blödde näsblod.

- Är det inte det ena, så är det andra.

Livets trappa är en bra tavla. Men inte så rolig när man står på sista steget till höger och ser slutet.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04350.png
Hav tröst. Även jag som är 56 år använder dessa produkter och är väldigt tacksam för att dom och fler hjälpmedel finns.

Så det har inte bara med åldern att göra.

Varför inte underlätta för sej själv när det finns möjligheter.
Leiake, se inte så negativt på din ålder! Du o jag är lika gamla och jag känner inte på något vis att jag skulle närma mig livets ände.

Det finns så mycket att glädja sig åt, barnbarn och våren som kommer om ett par månader, god mat och att resa utomlands om man får pengarna att räcka till, du fick väl besked om din nya pension nyligen, bara en sådan sak, för min del nästan 500 netto.

Att vissa av oss får större problem än andra är beklagligt, men det finns unga som har det mycket värre än att behöva en shoppingvagn eller rollator.

Jag tillhör lyckligtvis den grupp som ännu inte drabbats av ålderdoms symptom, cyklar 15-20 mil i veckan, vilket jag gjort stadigt de senaste 15 åren, åker och bada med barnbarnen på somrarna, och går med ett av dem kontinuerligt på Malmös hemma matcher i hockey.

Fick en lätt stroke för 4 år sedan som jag klarade utan några efterföljande problem, och gjorde efter det mig av med bilen, det bästa jag gjort de senaste 10 åren, mycket bättre att använda benen när man skall någonstans
Leiake, du får börja bowla! Det finns en bowlinghall i din stad.
Där träffar du mycket trevligt folk, bra restaurang har de också. Jag började på "gamla" dar. Bowling är görkul! Många pensionärer bowlar.
Jag kände mig tillfälligt ensam på IS Forum. Inte ens Göcke skrev en enda rad på flera dagar. Troligen har många laddat hem Windows8 Pro, och sitter och undrar vad dom har gjort för galet.

I övriga livet är jag inte ensam. Det dräller av folk runt mig.

Bowling har jag provat både på datorn och i verkligheten. Datorn var bäst.
Klotet i verkligheten var för tungt och mina fingrar passade inte i dom förborrade hålen. Dessutom slog jag strike varje gång, så ingen ville spela med mig.

Däremot skall jag anmäla mig till en grupp som går stavgång tillsammans.
Det föreslog min doktor som passande till min kropp. Promenader på en timma eller två är bäst i min ålder. Gick en mil om dagen innan jag flyttade till hit.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem