Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Militär avrustning

Militär avrustning

Vi har ett försvar som inte är värd namnet! Detta hävda experter. Vi klara att försvara oss en vecka !Max!

Men vi kan vara lugnar. Vi har ju EU och Nato till höger och vänster om oss! Så vi kan andas lugnt och spara pengar!

Men hur kan dom vara säker på att Nato hjälper oss? Dessutom dom pengar vi ev. spara skicka vi ju som medlemmar i EU!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja det kanske vore lika bra att vi offentligt gick med i Nato. Vi har ju samarbetat med Nato och USA i mängder med år, även om det inte varit offentligt och samarbetet har stundom varit intimt.

Apropå Militär utryckning så betyder inte MUCK, militär utryckning i civila kläder, utan kommer från ett indiskt ord som stavas MUCH men utalas muck och som zigenarna i Sverige använde när de blev släppta från fänglsestraff. Det betyder ut i frihet. Detta enl någon språkforskare som jag hörde på radion.
PerAsk!

Jag har blivit lurad i 53 år. Du har rätt. Muck är från 1500-talet.
Där ser man. Ända var jag befälsutbildad.

http://tinyurl.com/a5eew44


Nu skall försvaret köpa 60 Gripen. Helt obe-grip-ligt.
Vad är det för öppenhet överbefälhavaren bedriver?

Allt inom försvaret ska ju vara så topphemligt...?

Nu är det alltså fritt fram för eventuella fiender...



Annons
Vi människor har alltid sett till att vi har ett försvar mot inkräktare. Tydligen måste man ha ett sådant försvar än idag.

Danskarna var ett krigarfolk förr i tiden. Men idag är jag inte rädd för att dom vill ha tillbaka Skåne. Dom har nog av egna problem.

Vilka skulle vara intresserade av att invadera Sverige. I så fall får dom ta hand om 2 miljoner olönsamma pensionärer samt mycket annat elände. Det finns nog inget intresse för sådant idag.

Naturtillgångarna skogen och gruvorna är ju värdefulla, men är det värt besväret.
Knappast.

Finns matlager i Sverige som bara räcker knappt 7 dagar vid händelse av krig !!!!
Och en sak till ,vi vet ju inte vad rysarna mobiliserar för ? de har ju börjat rusta upp sin flotta i bla Östersjön och även marina delen av armen rustas för fullt ! och tänk väl detta land reagerar inte ens ! så vi har nog skäl till att rusat oss med minst 60 ny jas plan !
fjällkobonde !

Du klarar dig i flera veckor i händelse av krig. Nötkött!
Blandar dom in vätebomber då räcker det med mat för några timmar.

"Tsar Bomba, den kraftigaste kärnvapenladdning som någonsin konstruerats var en vätebomb som testades av Sovjetunionen den 30 oktober, 1961, den hade en sprängverkan motsvarande 50 TON TROTYL (TNT), cirka 4 000 gånger kraftigare än den atombomb som fälldes över Hiroshima"

Hiroshima var stort som typ Göteborg. Det är alltså 4000 städer som ryker bara
med en bomb. Dalarna försvinner från kartan och inget mer midsommarfirande
längre
Ett krig idag sker nog inte på samma sätt som man krigade förr.
Idag är det bara att infektera vattentäkterna så sitter hela Svenska fölket på muggen när den lede FI kommer!
Släppa en atombomb över Sverige är ju bortkastat Ingen kan ju använda naturtillgångarna sedan.
Nej, der blir elektroniskt och en massa bakterier sedan är vi utslagna Inte så lätt att kriga när man har diaree.
Sedan glömmer ni Lissabonfördraget som bl.a. Sverige skrivit under.
Detta fördrag innebär att angrips ett land skall de andra ställa upp och hjälpa till att försvara den angripna staten.
Så vi klarar oss nog ändå, som Skånes store skådespelare Edvard Persson sjöng en gång i tiden.
Sagitarius !

Konstigt att dom inte tar till dina knep i Syrien. Likaså i Libyen. Men det kommer
väl snart. Saddam Hussein förgiftade en massa människor.

Jag tror det finns grejer som kan utrota oss människor snabbt.
Vi är en utrotningshotad ras liksom. Snart blir vi fridlysta.

Kanske bättre det än att det beviljas skyddsjakt på grund av överbefolkning,
leiake!
Assad i Syrien har ju skramlat med sina kemiska vapen och undras om han inte använt en del av det har liksom ett vagt minne att någon anklagade honom för det.
Men jag är inte säker, Saddam Hussein däremot utrotade ju en hel by eller var det en stad?
Ett människoliv där nere är inte mycket värt.
Jag har själv varit där nere i arbetet och det hemskaste jag sett ver en gammal gubbe med en 3-hjulig transportcyjel med lite halm på flaket där satt en ung flicka kanske 7-10 år med helt förvridna armar och ben!
Förklaringen jag fick när jag frågade om detta var att så gör de en flicka är inget värd så de hade brutit hennes armar och ben och låtit de växa ihop så hon blev missbildad, sedan fick hon ligga på cykelflaket och gråta så slängde de lite pengar till henne på så sätt försörjde hon familjen!
En syn som för alltid har bränt sig fast i mina ögon Kan aldrig glömma hennes blick!
Sagitarius !

Det låter inte trevligt.

Vi människor är grymma varelser tydligen. Det ser man bevis på dagligen runt om
i världen.

Astrid Lindgren uttryckte sig vid ett tillfälle om hönor och kor. Vid ett annat tillfälle
tyckte hon att nuvarande människosläkte skulle dö ut, så att det blev plats för en snällare sort.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem