Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Servicpack 1

Servicpack 1

Jag har kört en fabrikare det blir en massa uppdateringar från Windows, vad jag undrar över är att Servicepack 1 KB 936330 är installerat fem gånger och det finns en viktig uppdatering till och det är också Servicepack 1 ska det vara så eller är något galet. Windows Vista 32 bit system.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

http://support.microsoft.com/kb/936330/sv

Startar datorn om mellan nerladdningarna? För det kan ta ca 1 timme att ladda ner servicepack 1 och datorn startar om flera gånger.
Du kan läsa mer på länken här ovan.
Jag råkade ut för liknande problem med Win7 i min bärbara. Jag fick lov att ladda ned servicepack manuellt och köra installationen. Det fungerade inte att låta windows update göra detta och det stod att servicepack 1 var installerat, men det var det inte än då.
Jag har samma problem som "boax" och det som PerAsk beskriver.

-ladda ned servicepack manuellt och köra installationen-, hur bär man sig åt då?
Annons
Jag beskriver mitt händelseförlopp:

1 viktig uppdatering 1,9 MB
Installera
Fortsätt
Installationen förbereds
Välkommen till Windows vista service Pack 1
Nästa
Jag accepterar
Nästa
Installera
Då tar det ca 2 sek. så har uppdateringen installerats.
Jag högerklicka på DATOR och sedan på egenskaper, men där finns ingen Pack1!
På den här länken skall du kunna ladda ner både SP1 och SP2 manuellt. Se bara till att du får de som har alla språk - annars kan det nog bli problem med systemet.

http://support.microsoft.com/kb/935791/sv

Om du får ner bägge filerna så bör du inte få något problem att installera dem på datorn. Windows Update är inte alltid så lätt att förstå sig på.

Blessings

LuckySwede®


För att göra det ytterligare litet enklare för dig att finna filerna så är det dessa bägge länkar du skall följa:

http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=910

ht
tp://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=15278


Blessings

Lu
ckySwede®

Det hade varit intressant att få veta om detta var till någon hjälp?

Blessings

LuckySwede®
Jag har tagit emot ett antal uppdateringar nu, men inte testat vidare.
Jag hör av mig...
LasseS60 !

Jag vill inte vara påstridig med mitt W8Pro, men i detta läget vore det bra för dig
och Boax att ladda hem detta.

Då slipper ni mycket krångel. Nästan i alla fall. Windows 8 har redan
några stycken uppdateringar men allt sköter sig själv.

Uppdateringar kommer vi inte ifrån så länge det finns skurkar. Men om vi hjälper
Microsoft så kanske skurkarna får svårare att förstöra.
Sp 1 gick bra men när jag installerade SP 2 så kom aldrig uppdateringar installeras upp
steg ett två och 3 som det gjord på SP 1 . Tittar jag i Windows uppdate är SP 1 med där men inte SP 2. Försöker jag installera SP 2 igen står det att det redan är installerat är det rätt så.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem