Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8

Windows 8

Har uppgraderat laptopen med windows 8 pro, och det gick så bra, (från windows 7) nu har jag köpt uppgradering till den fasta datorn (med windows vista home premium) men den går inte att slutföra, denna blaffa kommer upp och jag vet inte vad det betyder men uppgraderingen misslyckas.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/visa.asp?id=4

Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Harlekin33!

W8 Pro skapar en recovery till dig under hemladdningen. Den ligger där nu.
Det behövs inget mer säkerhetsskiva om du inte är extremt rädd.

Kör ner muspekaren i vä. hörn. Klicka diskhantering.
Ser du i första rutan 20 GB. Det är din recovery.
Leiake- du har ju gått igenom övergäng till W8.
Du skriver "W8 Pro skapar en recovery till dig under hemladdningen" -menar du att om jag ska uppgradera från Vista till W9pro 32-bitars så behöver jag inte ta nån recovery före? (Du ser att jag är dåligt påläst).
Nog känns det som jag skulle vilja
Exportera Kontakter och Meddelanden först. Samt alla Bilder och Dokument till en extern hdd ev Minnespinne.
Får jag erbjudande under installationen om att behålla Vista för att ev köra det om jag skulle behöva? Jag tänker på om jag inte får nya drivrutiner till Skrivarna
Epson Stylus Photo PX720WD(Nätverk) samt Xerox Phaser 6110 kanske jag skulle köra via Vista.
Mera att tänka på?
Birger!

Recovery är bara en kopia på W8 Pro som lägger sig lite dold på din hårddisk.
Där finns bara operativsystemet kopierat. Gör du en fabrikare så träder det i kraft.
W8Pro rekommenderar min fabrikare om man får bekymmer med sin dator.
Har du hört på maken. Snart får jag Nobelpriset.

Skulle din nedladdning av W8Pro fallera på vägen, då har du Vista kvar som recovery. Så var inte orolig. Dom har tänkt på allt.

Läs på www.pcforalla.se /Windows 8 så klarar du hemtagningen till 100 %.
Det tar ett par timmar, sedan är du igång.

Skilj på Skrivbord och Startsida. Startsida är det nya. Det kan jag inte än så
bry dig inte om det så mycket., men du måste använda det om du skall stänga av datorn och använda "Sök".

Annons
Leiake:

Jag håller mig till Win 7 som är beta-testad av 1 miljard människor.

Vill diu veta nåt skrattretande så höll jag nyss på att bränna sönder hela datorn med Ubuntu 12.04 LTS 64 bitar.

Borde kollat kompabiliteten först.

Win 7 är snyggare tycker jag och verkar vara stabilare och säkrare.

Men smaken är som baken!

Harlekin33 !

Du sitter snart ensam med ditt W7. Enslingen på skäret är ditt namn.

Det är som att köpa bil med 3 växlar. Det blir lättare att växla, men motorvarvet
på motorväg i 110 km/tim, blir besvärande högt.

Då önskar man att man hade köpt en 6-växlad bil i stället.

Idag hittade jag nya grejer. Bing Väder heter det. Hö-klickade och då det dök det upp sidor jag inte visste fanns. Bland annat stod det att Australien hade +28° vilket kändes orättvist.
Leiake:

Grejen med Win 8 är att "startknappen" längst ner till vänster har dom tagit bort och jag tyckte det var svårt att navigera/hitta i Win 8 när jag ville hitta program och inställningar, sen så har jag ingen mus utan en tryckplatta så när jag skulle öppna program osv. så stängde dom ner/minimera eller t.o.m bytte program och massa andra konstigheter som hände. Det kändes laggigt och trögt på nåt sätt.

Det kändes som Win 8 hade kontroll över mig istället för tvärtom och gjorde som det själv ville.

Atificell intelligens i Win 8 kanske?



Om inte jag är helt snett ute så är det väl tänkt att man ska ha "touchskärm" för att få ut det mesta möjliga av Windows 8.
Emans; fungerar precis lika bra med en vanlig skärm.
Emans !

Avdelningen Startsida är helt klart ämnat för pekskärm. Däremot Skrivbordet
sköts bäst med pekare och mus.

Jag använder båda systemen med mus. Det går perfekt det också efter en tid.

Lättast att förklara detta är att Skrivbordet är W7. W8 är startsida. Det måste
man skilja på annars blir man yr i huvudet.

Jag hittar nya grejer varje dag. Rena julafton varje dag.
Jag tycker det är lite rörigt med Win8 så jag laddade ned "startknappen" "längst ner till vänster" ett gratisprog http://www.pokki.com/windows-8-start-menu

Så nu liknar det lite mer det klassiska

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem