Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Firefox pdf

Firefox pdf

Kan inte läsa pdf filer direkt i Firefox efter uppdatering. Vad är det för fel? Tacksam för svar.
ullaog
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej ullaog

testade med
Firefox 16.0.2
adobe acrobat 10.1.5.33

Firefox 17.0.1

Firefox 18.0.1

och de sistnämna medelade att tilläggsmodulen
adobe acrobat 10.1.5.33 är det senaste
och det fungerar
Hej och tack för svaret.
Har Firefox 18.0.1 och tilläggsmodul 10.1.5.33 men det blir bara blanka sidor vid öppnandet av PDF fil via webben.
Har Acrobat reader X 10.1.5 som körs i W7 64 bits.
Tacksam för nytt svar.
ullaog
ullaog !

Avinstallera Firefox. Ta hem ett nytt.

Gör likadant med Adobe.
Annons
har du provat rensa cache och tempfiler i firefox ? och startat om firefox? och vilken site är det.
Fortfarande lika. Har installerat Ny: Firefox 18.0.1, Acrobat reader XI samt även PDF-läsaren Foxit reader och rensat cache. men det vill inte fungera i alla fall, tilläggsmodul 11.0.0037.9. När man skall öppna en webbsida som är PDF då står det i fliken exempel, www.google....v.41524429,d.bGE. I IE fungerar Acrobat reader.
Tack på förhand igen.
ullaog
ullaog.!

Firefox och acrobat reader 64 bitar passar nog inte ihop.
Kollade på google och du är tydligen inte ensam om problemet.

32-bitar här och 64 bitar där är nog ingen bra lösning.

Kör med IE när du behöver PDF. Verkar enklast.
jag undrar som Zenit, vilken site är det??

nu är ni på ruta ett igen.
Hej leiake!
Tack för hjälpen. När man gogglar så finns det en länk Quick view på webbsidor som är i pfd och då öppnar Google sitt officeprogram så man kan se vad sidan innehåller. Göcke och Zenit undrar vilka sidor det gäller kan inte svara på det, men jag försökte öppna flera webbsidor i PDF.
ullaog , förstår att du inte vet vart du läser din pdf från

PDF är ett dokumentformat
Hej Göcke!
Att PDF är ett dokumentformat har jag lärt mig, men problemet är nu när man googlar och får förslag som nedanstående länk kan man inte läsa den i Acrobat eller Foxit reader (som jag har förstahandsval för läsn av PDF dokument) i FF.

[PDF]
MAckt, Broccoli och - MMN-o | Blog
blog.mmn-o.se/wp-content/uploads/.../mackt.broccoli-kopimi.pdf
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - Snabbtitt
Enligt Kopimi kan alla sanningar sammanfattas i en enda mening: “Internet är rätt”. Med frö i förhistorien slår Kopimi rot i framtiden och håller sam- man en ...

Utan man får klicka på snabbtitt/quick view och då öppnas Googles drive, där kan man läsa sidan. Detta fel finns även i Vista, har kollat en annan PC, inte enbart Windows 7. Jag antar att felet finns i Firefox för i IE fungerar det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem