Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7 Hemligheter

Windows 7 Hemligheter

http://windowssecrets.com/top-story/win7s-no-reformat-nondestructive-reinstall/

På adressen här ovan finns en beskrivning på Engelska om hur man återinstallerar Windows 7 utan att förstöra inställningar och sparade dokument!
Med andra ord du återinstallerar Windows 7 till ursprunget utan att något annat berörs!
Håll till godo!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

leiake, kan inte låta bli att åter kommentera dina problem, du skriver "Man skall bara ta till mitt patent när man känner att nu "dj--r är det fel på min kära dator. Det brukar man känna direkt"

Varför brukar du ha problem, du kan f--n så mycket mer om datorer än jag och jag har aldrig problem, och vad skulle du med W8 till, vet inte hur många trådar ni startat om just det, och du och en del andra tycks bara ha problem?
Jag har kört Sagitarius variant sen XP kom, till & från, så vist fungerar den.
och en liknande variant redan i w98 & NT

jag ifrågasätter inte kunskaperna i artikeln, bara vad som är målet.

vist det är bekvämt att kunna göra på olika sätt.

men resultatet blir inte alltid det man tänkt.
i alla fall om man är novis.

Ni får göra precis hur ni vill.

men för många år sedan hade vi detta upp i heta diskussioner
och har man skapat en egen image av ett väl fungerande system,
då finns det
inget som slår det.

det är väl kontentan av det hela.
eller alternativet en väl fungerande backup

nu vet ni var jag står i detta.

men fortsätt att labba ni, det är det många lär sig på.
(try and error) eller rensa så det ryker.
Challe skrev:
Detta kallas inget mer eller mindre än mobbing på hög nivå!!! Skulle du inte försvinna från IS Sagitarius??? Tyckte du skrev detta i ett inlägg häromdagen!!! Tycker du skall göra dig den tjänsten åt dig själv Sagitarius!!!

Vad höll ni på med när det gällde Norton 360 då?

Och jodå jag har kontaktat Daniel men så länge det går att logga in så länge får du dras med mig antingen du vill eller ej!

Göcke det är precis så jag lärt mig! Hade en gammal Compaq Armada M700 med W2000Pro som jag plockade ner i småbitar och satte ihop igen och det konstigaste var att den funkade!
Detta är dock inget jag rekommenderar för ESP kan ställa till mycket.
Men vet man vad man gör (är själv Teletekniker och byggt mång apparater till min stereo) så är det ingen risk.
Annons
Jösses......
Tacka vet jag hederliga "DOS" tiden..där man kunde skriva egna kommandon och inte behövde förlita sig på "fabrikare"............
Vi som bygger "egna datorer"..& inte har "fabrikare" installerat i form av en dold partion på HD......Måste emellanåt fråga om erfarenhet av t.ex en radering av typ: "windows.old" på HD efter en innstallation av t.ex W8....Jag vet att vissa filer i den mappen behövs för att återinställa det "gamla (old)" op.systemet....
Jag använder en "WD MyPassport" backup för "alla" mappar/fier mm.........
Därför återkommer min fråga....Hur avlägsnar jag min mapp under roten på C: med namn "windows.old".....
Att använda den interna funktionen i W8 avlägsnar EJ "windows.old" utan bara filändelser..........
malken
malken , du har totalt fattat fel , hela den mappen/filen behövs om du ska återställa OSet , det gamla.

svaret på din fråga hur du ska raddera det = starta dator från systemskiva eller annat OS och kör ditt (rad kommando) som du är van vid
detta gäller i alla lägen där ett system håller rättigheterna till att radera filer och kataloger.

om hjälpen fråm Microsofts sida inte fungerade

har du två windows kataloger nu??

alternativt diskrensning av C:
välj valet
C-disken och vänta medan den söks igenom.
Klicka sedan på knappen "Rensa systemfiler" och välj C-disken igen.
Efter en ny genomsökning finns valet "Tidigare Windows-installation(er)" Bocka för och kör rensning.
Hej Göcke...
Jag tror att du missuppfattade min fråga.....
Den LapT...jag installerade W8 på...Var en "arbetsstaion" från ett större företag...Grundinstallationen var W Vista (32)...med en dold startpartion för Vista......Jag utnyttjade "Ubuntu" till att radera HD.....Installerade därefter W7....Efter kofugiration..Utnyttjade det förmånliga priset av en "download" av W8 Professional........Detta gör.......En mapp med text "win.old" ligger kvar på HD.....Upptar en omafattande del av en begränsad HD....
Datorn är jag pratar om är en god väns...(Toshiba Satelite)....
Själv använder jag W 7......
Advanced System Care Ultimate..Proffesional...som virus protecktion....Windows brandvägg.....
Är mycket nöjd....Är uppkopplad till Telia (fiber)...200-ner / 200-upp....Mycket nöjd...
malken , en dator som har en win.old , är en dator med ett uppgraderat OS
svårare än så är det inte ,

och du fick ett tips i din egna tråden om detta.
från Leiake. så hittade han en officiell sida från microsoft om detta.

den dolda partitionen har inget med uppgraderingen att göra
men finns där om du vill återställa datorn till fabriksläge, ett läge som
du kan tvingas att köra, om du får ett problem med datorn under garrantitiden.

tar du bort även den partitionen så får vi hoppas att du har skapat recoveryskivor
eller beställt dem från tillverkaren

Dom som köpte W8Pro+ extra skiva var smarta. Nu har dom både hängsle och livrem.
Dom har recovery på HD och en extra skiva som säkerhet.

Dom som köpte paketet för 539:- ångrar sig nog inte heller.

Snål som jag är så höll jag mig bara till 279:-. Ångrar mig lite.
Hej igen......
Med en dåres envishet....Hur tar jag bort (fullständigt) en mapp från ett rensad HD med en nybildad partion (100%)...med beteckning..win.old..................
malken
ta bort partitionen om den är nyskapad och det inte är något annat på den.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem