Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Security Essentials

Microsoft Security Essentials

Nu får Microsoft på tafsen igen med sitt antivirusprogram

http://korta.nu/9ej8t
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

#leiake

Man tolkar det man läser så att det känns bra och det är klart att alla företag vill sälja annars hade de inte funnits kvar.

Vanelli
Harlekin33 !

Jag har roligt som tusan med min dator. Utan den hade jag nog tagit livet av mig.
Hade inte klarat av att sitta och mata duvor och änder.

Har Ubuntu i min dator oxå, men vi kommer inte överens. Nu när jag har W8 så finns inte Ubuntu/Linux på min karta.

Skaffa W8 och Defender så blir du inte rädd längre. Jag vågar inte lova att du blir
skyddad till 100%, men till 98% om du inte bär dig idiotiskt åt.

Du ryker på en tusenlapp, men det är det värt.
Leiake:

Jag har redan testat både Win 8 och defender. Jag kan väl få välja själv vad jag ska använda för OS?

Vi lever väl i en demokrati?

Please? Låt mig få göra som jag själv vill?

Annons
Microsofts gratisprogram är inte något som MS tagit fram själv utan ett resultat av ett uppköp av ett kompetent antivirusföretag för ett antal år sedan. Därefter har inte MS gjort mycket mer än anpassat det till nya versioner av Windows. Vilket innebär att programmet var top-of-the-line då men är nu föråldrat eftersom det händer en del i den här branschen.
Är vi återigen på väg att spåra ur och tappa ämnet?

Skärpning gubbar!

Vanelli
Vanelli !

Du skriver #leiake med hashtag. Det är första gången jag ser det på detta forum.

Du är van att skicka SMS förstår jag. På V75 vinnare vill dom man skall
hashtagga. Rolig grej. Det skall jag haka på.

Provar med #Göcke. Det blev ju bra.

Twitter är det som vill använda hashtag.
Harlekin33!

OK! Skall aldrig mer föreslå något mer.
# är ett sedan många år använt tecken för att tala om vem man vänder sig till i en kommentar på ett forum - inget annat.
Kan vi återgå till ämnet eller lägga ner tråden?
GIANT Company Software, Inc. (ett Tjeckiskt företag) var utvecklaren av detta program och som Microsoft köpte in sig på 2004 och som sedan utvecklades till en inbyggd windowskomponent.
Anledningen var att flertalet datorer med windows i i världen inte använder något antivirusprogram. Därför är det bättre med ett "halvskapligt program" än inte något alls.
Jag använder själv snikvariante från Microsoft på en av mina datorer, men jag tror nog att jag får bättre skydd av *F-secure, Kaspersky, G-data eller liknande.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem