Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Godståg är störande

Godståg är störande

Ibland gör dom tester som verkar idiotiska. Nu har dom kommit fram till att tågen
stör mer om dom ökar vibrationerna i sovrummet.

Det vore ju väldigt konstigt om vi sov bättre med ökat oljud.

Denna test verkar helt onödig. Vem som helst begriper ju att högre störningsmoment under natten gör sömnen orolig. T.o.m jag begriper detta.

http://tinyurl.com/cqdosum
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

haha , då har du inte sovit i en banvaktstuga
kommer inte tåget , kan man inte sova
man är helt inrutad i tidtabellen.
Undrar hur många forskare som satt med en fet lön för att konstatera det mest självklara som tänkas kan, ibland undrar man om vi vanliga människor betraktas som idioter
Många som bor nära tåget har faktiskt den upplevelsen. Kommer inte tåget i tid så vaknar dom av detta i stället.

Jag bodde i min ungdom nära en järnväg. Typ 4 km bort fanns en övergång med
ljudsignaler. Då jag satt och åt frukost och hörde signalerrna så gick jag makligt fram till min stn. och kom alltid prick.

Många undrade hur jag kunde pricka in avgångstiden så exakt.
Annons
Har en natt sovit i ljudisolerat rum. Blev inlåst 21:00 och vaknade 07:00 av att
personal öppnade dörren. Den natten sov jag oavbrutet. Det är nog enda gången.

Det var inte Kumla om ni trodde det, utan Mölndals sjukhus.
Snarktest heter det. Blev opererad, och nu snarkar jag fortfarande men inte så
våldsamt.

Att sova utan störande ljud i dagens samhälle är nog svårt, det är därför folk tar till droger för att kunna sova. Man måste bedöva sig för att överleva.
north!

Ett typexempel är väl omröstningen i Melodifestivalen när en röst läser upp
alla telefonnummer flera ggr. trots att dom står i rutan.

Det är idiotförklaring av svenska folket.
men är man blind , kan man inte se det som står i rutan
Göcke !

Så långt har jag inte tänkt att blinda tittar på TV. Undrar hur dom gör när dom skall slå numret. Jag klarar knappt det och kan se därför ringer jag aldrig.

Man får tänka på allt idag.
Blindskrift är ett sätt, annars är de duktiga på siffrorna på de gamla telefonerna. Och surfar gör de med talsyntes
Då jag gjorde lumpen, låg vi fyra st på mitt logement, varav en snarkade något alldeles kopiöst, jag hade svårt att somna.

Jag stoppade fulla öronen med fetvadd, vaknade mitt i natten och varken hörde eller såg, jag fick stor panik, ryckte bort fetvadden, men hörde fortfarande ingenting, då blev paniken ännu större, tände lampan och såg att snarkaren inte fanns i sin säng, han kom senare in fast då från ett toa-besök.

Det kan ju vara lite si och så med det undermedvetna även då man sover…
LasseS60 !

Vi låg 8 st. på min lucka. Ingen snarkade på den tiden. Inte vad jag hörde.
Alla tåg Sthlm-Gbg gick 4 m. från fönstret. Dygnet runt. Men jag hörde dom aldrig. Man lade huvudet mot kudden , 3 sekunder därpå sov man.

Idag hade jag fått nervöst sammanbrott och varit vaken hela natten i samma miljö. Visserligen säger expertisen att man somnar till slut hur besvärligt det än
är. Men då känner inte experten min kropp.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem