Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Service värd i Windows 7

Service värd i Windows 7

Frugan har en dator med win 7. Den är väldigt seg och det visade sig att processorn var fullt upptagen med något. Via aktivitetshanteraren såg jag att en av svchost upptog processorn till 100%, så det fanns ingen kraft kvar till annat. När jag stängde ned den, så blev processorn, CPU:n ledig. Men varje gång jag startar datorn igen, så blir det ju likadant. Vad kan man göra åt det?
Antal svar på detta inlägg: 6
Vad man gör vet jag inte. men lite info finns här.

http://blogg.tkj.se/svchost-exe-100-cpu/

Teoretiskt så kan du ha något virus, men troligen är det något annat program som spökar. Fundera på när problemet började och om du installerat något program i samband med detta. En del program kan ju krocka med andra. T.ex installerade jag Malewarebytes antibytes nyligen men när jag valde att köpa Pro verisonen, dvs aktivera gratisvarianten så fick datorn spunk och började att låsa sig. Förmodligen krockade något med Mc Afee virusprogram eller något annat. Efter avinstallation så fungerade allt igen
Iggesörping !

Du har skaffat W8 till dig själv, men din stackars hustru får hålla till godo med W7. Är du uppvuxen i Mellan Östern eller är du snål.

Om du skaffar W8 till din hustru så blir hon dig trogen i många år och alla problem med trög dator försvinner.

Hälsa din fru från mig.
#Leiake Tror du det? Kan det vara så enkelt? Vi firade 11 år i söndags, trots win 7 .
Jag ska förstås lägga in win 8 på hennes med, men har väntat lite tills jag får nya drivrutiner för win 8 från Brother, till scannern. Använder hennes dator till det nu..
Annons
Kollade i win 8. Jag har 14 svchost där. Skulle problemet verkligen försvinna om jag byter till win 8 på frugans dator?
svchost kan du ha många av,
eftersom de startars flera när de behövs.

du har förmodligen några program som vill uppgradera sig när du startar datorn. en snabb gissning
Problemet i frugans dator är att det är något i burken som jäklas och det har nog inte med windows att göra egentligen.
Jag vet ju inte vilka program som körs i datorn. Du får prova dig fram. Ex avaktivera virusprogrammet, m en koppla du ur internetanslutningen.

Du kan köra msconfig och kolla vilka program som autostartar. Kanske du kan prova dig fram då genom att bocka bort några av de program som inte måste autostarta, ex Spotify om du har det och en massa andra. Om du använder ccleaner så har du ju samma funktion där med att aktiverar och avativera program som autostartar. det är ju bara att prova och sedan starta om burken

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem