Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Från 32-bit till 64-bit windows 8

Från 32-bit till 64-bit windows 8

Jag köpte Windows 8 Pro när det kostade 279:- och installerade i min stationära dator som är 32-bit, nu har jag köpt en ny dator (laptop) och i den är det installerat Windows 8 64-bit när den kom. Nu vill jag använda min licens i min nya dator som jag har köpt och kunna uppgradera Windows 8 till W8PRO i stället.

Då är frågan hur gör jag detta? Kan jag bara gå in i kontrollpanelen och lägga till funktioner och skriva in den licensnyckel som jag har köpt för 32-bitar och uppgradera till W8PRO och det blir 64-bit? Samtidigt vill jag inte förstöra den partion där Windows 8 som är förinstallerat i min nya dator ligger utan den skall jag kunna använda om jag vill göra en "fabrikare"!

Jag hoppas ni förstår hur jag menar!!!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Challe!

Du är en enveten man. Men duktig. Jag hade inte kunnat lista ut det bättre själv.

Nu har du alltså två W8Pro för 279:-. Det är bra gjort. Det hade väl kostat nästan
5000:- annars.

Nu har jag äntligen fått mitt Outlook som det skall vara. Jag har Hotmail fast det
heter Outlook i stället. Microsoft är inga geni i vissa lägen.

Men dom är snälla mot dig.
"Jag har nu pratat med Microsoft ..."
Menar du på fullt allvar att man kan prata med dom?
Förstår inte din fråga Pellet!!!! Varför kan man inte prata med Microsoft? Mycket trevlig kille jag pratade med och hjälpsam.
Annons
Challe!

Du har 90 dagar gratis Microsoft support när du köper W8Pro. Efter det så är dom inte så
trevliga. Jag ringer aldrig dom. Hellre köper jag ny dator.

Har man dessutom en OEM-dator så blir dom riktigt otrevliga.
Det räcker man läser upp en siffra i kodnyckeln så får dom ett spel.

Typ: RING HP
Jag hade inga problem med Microsoft och jag har en OEM-dator men han var väldigt hjälpsam ändå och hjälpte mig även med det som jag egentligen skulle ringt min dator leverantör och fått hjälp med.
När jag köpte uppgraderingssatsen till win8 följde det med båda skivorna 32 bit + 64 bit.
Bara att välja.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem