Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bodström saknar respekt

Bodström saknar respekt

Läste just detta på Expressen: http://expressen.se/index.jsp?a=294195

Om detta går igenom så kan de spara SMS i tre år och ha rätt att kolla vad folk har skickat för SMS och spara detta i upp till tre år!! Han kränker ju människor! Ska vi inte få ha något privatliv?! Meningen är att lösa fler brott, men han verkar tydligen att det är helt okej att vi ej ska få ha vår integritet!

Även om detta förslag går igenom så ska det kunna få avlyssna telefoner som ej är misstänkta för brott!! Ska det bli ännumer "storebror jag ser dig" samhället ?!

Jag minns själv hur jävligt det var när jag vart inlåst på ett statligt §12-hem för ungdomar då det öppnade breven, när det kunde avlyssna telefonen. Så jag vet vad jag pratar om, det var inget kul! Men över detta kan jag inte klaga, för jag fick skylla mig själv!

Men nu när jag sköter mig, och för alla andra människor som sköter sig, ska de ha rätt att ta del av sådan här information!

(Skriver detta spontant så det kan bli lite grammatiska/stavfel mm, så jag hoppas ni har överseende med detta).
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag har för mig att det INTE fick logga innehållet utan bara trafiken, när var och hur meddelanden skickats och det görs ju redan så det enda nya är att det sparas i X antal år...

Tycker självklart det är lite surt jag med, men har jag inte gjort nåt dumt behöver jag ju inte oroa mig..
Hade det däremot gällt att logga innehållet så hade det varit värre, väldigt stort intrång i ens privatliv, det hade helt enkelt inte fungerat.
Detta kanske är en del av det mytomspunna Echelon, vem vet?

det är som med kamera övervakning.
inte kan de titta på alla sms!
Det är ju i perspektivet ,
om du misstänks för brott
som du kan hamna under luppen.
Men det är ju inget nytt
det gör du ju redan i dag.

Alla myndigheter som har att göra med
att samla in oigentligheter vill ju ha ett lättare
sätt att utföra sin sysla på.

Det är ju bara att hålla sig innom lagens
råmärken så är det ju lugnt.


Ingen verkar vara orolig, alla är jätteordentliga. Ok... då får jag väl erkänna - jag är en bad boy, usch vad jag är orolig!
Annons
Vore det inte bättre att förbjuda oregistrerade kontantkort? Det är nämligen maffians bästa vän.
Los lovos --> Jag har också tänkt på hur det kan vara lagligt. Men det finns säkert någon rimlig förklaring. Jag menar Sverige brukar ju vara ganska bra på att förbjuda saker att de inte har förbjudit detta är konstigt.
förbjud kontantkort överhuvud taget!
det här dravlet med nya nummer
och administrationen av att hålla koll på
förbrukade nummer mm.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem