Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ljudet försvann

Ljudet försvann

Hej!

När jag spelar upp från SVTplay eller youtube och andra internetsidor har jag inget ljud. Ljudet fungerar utmärkt vid uppsplening av både musikfiler och dvd från min pc. Någon som vet vad som kan ha hänt!
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

uppgradera eller installera om din Adobe Flash Player
Jag har senaste versionene av Adobobe flash player men har ändå inget ljud vid uppsplening av youtube eller SVTplay eller TVplay!

Någon som kan hjälpa mig?
Om du klickar på högtalar ikonen vid klockan nere i högra hörnet så ser du texten "Mixer" längst ner på det du får upp, klicka på den sen kollar du på de webbläsare du använder om ljudet är ner draget.

http://img715.imageshack.us/img715/8994/screenshotadd.jpg
Annons
Jag har kollat alla inställningar för Internetljud och de är markerade men ändå kommer inget ljud. Ljud kommer när jag spelar upp film eller ljud på hårddisk och när jag spelar DVD-film eller CD-skiva. Någon som fattar vad det är för fel?
Jag vet inte vad detta kan bero på. Men om jag vore som du så skulle jag pröva med att helt avinstallera flash från Lägg till/Ta bort program och sedan gå till Adobes sida och installera om det.


Blessings

LuckySwede®
Prova att avinstallera Flash och återinstallera

http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/uninstall-flash-pl
ayer-windows.html
Pröva med att först rensa spelningslistan i Windows Media Player och gå sedan till kontrollpanelen > ljud>öppna>kontrollera och klicka där på både uppspelning och inspelning; en grön avbockning skall finnas där. Detta gäller för Window Vista.
Jag har Windows XP Proffessional och jag har rensat och tagit bort Adobe Flash player men inget ljud från internet eller systemljud. Bara ljud om jag spelar filmer eller ljud från filer eller skivor. Hart installerat Adobe Flash player igen men det gör ingen skillnad. Inget ljud från internet såsom SVTplay eller TV4play eller youtube.

Vad göra ?
något lurt i din inställning har du, för systemljud går inte via någon mediaspelare

och nu är det andra förutsättningar.

systemljud kan du testa i kontrollpanelen

och när du ändå är igång testa att köra dxdiag
ifrån körfönstret
När jag testar ljud i kontrollpanelen har jag ljud.

Jag har också ljud när jag kör dxdiag.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem