Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

16dagar kvar till sommartid

16dagar kvar till sommartid

Ja nu är det bara att räkna ned igen

För 2013 gäller:
31 mars - 27 oktober.

känner ni att dagarna blir längre & längre
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Visst blir dagarna längre och längre, men var är våren och värmen????
Joanna den kommer var så säker.
Utanför mitt fönster är det 2 meter höga drivor. ! Maj har vi 1 meter snö kvar!
Annons
RolleBe våren kommer även till er , var så säker.
Under alla år på detta Forum har jag klagat på det onödiga med att byta tider med varandra. Jag fortsätter med det.

Jag förstår inte varför vi behöver ändra på tiden. Det är ju meningslöst. Fram en timma och bak en timma.

Vi tjänar in på gungorna vad vi förlorar på karusellen.
Ja, på vintern kunde vi ju låtit bli att ställa tillbaks klockan.... Då är det ju kolsvart både på morgon och kväll ändå- Så ingen skillnad...
USA och Kanada har gått över till sommartid och deras börser öppnar kl 14:30 och stänger 21:00 fram till 31 mars.
» Avanza Forum – årets viktigaste timmar för dina pengar.
Dom säger ju att jorden blivit varmare! Jag tycker att det liknar en ny istid!!
Håller med dig Thomas2
USA [redigera]
Sommartid används i större delen av USA från den andra söndagen i mars till den första söndagen i november. Omställningen sker klockan 2.00 vid båda tillfällena. Dessa datum infördes 2007. Fram till 2006 gällde sommartid från den första söndagen i april till den sista söndagen i oktober. Sommartid kallas i USA för Daylight Saving Time (DST).
Sommartid tillämpas inte i Hawaii, Amerikanska Samoa, Guam, Puerto Rico, Jungfruöarna och Arizona, med undantag för indianreservatet Navajo Indian Reservation i sistnämnda delstat. Sommartid infördes 2006 i hela Indiana; större delen av delstaten hade tidigare inte sommartid.

Kanada [redigera]
I Kanada används sommartid i de flesta provinser, med samma start- och slutdatum som i USA. Sommartid används inte i provinsen Saskatchewan, och inte heller i några små glesbefolkade områden här och var nära tidszongränserna. Kanada följer USA:s ändring från 2007.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem