Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Komma i tid

Komma i tid

.. det har jag alltid gjort.

Gärna några minuter innan avtalad tid dyker jag upp. Skall jag ut och flyga så är
jag där innan flygplatsen är byggd.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Samma här, tidspessimist.
leiake!

Ska du åka tåg behöver du inte komma i tid! Men har du otur så har dom kört! Eller så kommer dom inte!
Att komma i tid, gäller även att inte komma för tidigt. När jag körde taxi gällde att om jag skulle hämta en kund kl 5 på morgonen, som skulle med flyget, så kunde man inte komma en kvart eller tio fem, och göra kunderna nervösa, genom att stå utanför och "vara i tid". Man stressade dem bara "Taxin har kommit. Nu står den där och kanske tickar pengar, och jag som inte är klar än"
Nej, man kom dit i förtid, ställde sig utom synhåll, och exakt på minuten körde man fram och ställde sig.
Men, det var då det. Ett annat sorts folk som kör taxi nu....
Annons
Jag har alltid också kommit i tid, men jag har ett par vänner som helt omöjligt klarar av att hålla tider när man ska ses (de klarar alldeles utmärkt att hålla tider till jobb o skola) men aldrig för andra. Fattar inte hur de gör..
Kan helt ärligt tala om att jag i mitt 53 åriga liv som anställd aldrig kom för sent till jobbet , trots att jag i 20 år jobbade nätter och tidiga morgnar, satte en enorm stolthet i detta.

Konstigt egentligen hur kroppen reagerar på tider, trots att jag i många år började jobba 5.30 så vaknade jag innan väckarklockan ringde.

Tyvärr är det inget som gått i arv, mina barn har alla oerhört svårt att passa tider.
Det optimala är om man kommer samtidigt.....
4 sek enligt uggla !!!
Emans det optimala måste väl vara att komma i tid och otid

en gång i tiden sa man
Går som Tåget
som något positivt

idag vågar man väl knappt nämna tåg
Göcke !

Åka tåg är faktiskt mysigt. Men tågen skall givetvis komma i tid. Det finns nackdelar med kollektiv trafik.

- Det är ibland trångt. Tyvärr.
- Unga flickor pratar i mobilen. Fy fan!!

Unga flickor med mobiler borde utrotas. Dom är ett gissel.
Men dom behövs med sin livmoder, annars är det slut.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem