Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia

Telia

Fick just ett meddelande med Telias logo uppmaning från Telia
kundservice att öppna bifogande länk.

Som avsändare: Skatteverket ,manager@bowpm.com

Har Ni andra fått något sådant meddelande?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Japp, från pezz@irishclassical.com
Läser alltid vilken avsändare med hjälp av "Mailwasher", så jag kan radera liknande direkt på mailservern.
Frugan fick i eftermiddag, hon ringde Telia för att informera, men när dom svarade på Telia informerade dom direkt att det kom många bluffmejl nu, så klicka inte på länken.

Dom skickar inte ut sådana mejl!
Många kanske inte reflekterar på detta, då dom flesta får sina deklarationsblanketter i dagarna!
Samma här! Ringde telia och dom fick se det, bara att kasta skiten. Har sen fått ytterligare tre likadana brev. Att dom kan hitta mig här i vildmarken) / Torvar
Annons
Sorry RolleBe. Såg inte att du redan startat tråden i ämnet varför jag startade en liknande. Vi kör vidare på din tråd så vi får kontinuitet i ämnet.
Även jag har fått inte mindre än tre mail. Jag ringde också Telia. Som Torvar säger "KASTA SKITEN"
Vad jag inte förstår är syftet med mail av denna typ.
Dom vill bara åt dina bankuppgifter så läs gärna nedanstående länk.

http://korta.nu/jat3e

Så här kan mailet se ut. Klicka inte om ni får ett sådant.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04412.jpg
Det är envisa typer som skickar detta mail.
Fick mailet för tredje dagen i rad.
alsv !

Nu börjar skurkarna stava rätt och anlitar tydligen svenskar i stället för Google:s
översättningsprogram.
Då är det lätt att bli lurad. Jag har konsekvent raderat alla felstavade mail samt undvikit att ladda hem felstavade program.

Men nu får man se upp. Skurkarna har lärt sig stava korrekt och har rätt ordföljd. Dom har kontakter
över alla gränser och hjälper varandra tydligen.

Men hur skall dom komma åt mitt tillfälliga lösenord som finns i min säkerhetsdosa
som jag fått av banken. Det är svårt att komma in på sitt eget bankkonto, hur kan
då skurkarna klara detta på 3 minuter.

Risken att åka fast är ju uppenbar, eller är den inte det.
de åker snålskjuts med dig leiake , när du är inne
leiake !

Man hyr eller skaffar en s.k. målväkt, utrustar honom med falsk leg. och har man då ett kontonr: i banken så ber man att få veta hu mycket det finns kvar där och med en utagslapp nästan färdigskriven så går det lätt att tömma kontot med en trött banktjänstmen som inte vet hur du ser ut.

Skaffa ett s.k slaskkonto på banken för in och ev. utbetalningar från olika myndigheter m.m. och låt gärna 1 Kr vara kvar på kontot bara för att jäklas då kan ingen utomstående komma åt det.
Den rek. fick jag från en bankman som jag känner.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem