Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Uppdatering av appar

Uppdatering av appar

Jag har en iPhone 4 som inte går att uppdatera appar i. Det har gått bra tidigare men av någon konstig anledning kommer det sedan ett par dagar en meddelanderuta där det står:"Your account is not valid for use in the U.S.store. You must switch to the Swedish store befor purchasing."
Jag har inte ställt om till US store, hur ska jag komma ur detta?
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

Göcke!
Det är rätt. Men det har inte alltid varit så. Jag har haft en appstore för Sverige tills helt nyligen. Jag har inte gjort några ändringar av inställningar och inte heller varit i USA på 15 år så jag vet inte hur det har gått till eller varför det ändrade sej. Det bara var så när jag fick markering om att uppdatera och det inte funkade.
kan detta hjälpa dig , fast det är på engelska och gäller att byta till USA
http://support.apple.com/kb/HT1311

eller

Your two choices:

1) Preferences/Store/Apple ID click on your ID (Apple ID: user@blahblah.com)
You'll get a pop-up that gives you the option to sign out. Do that and sign in with the other account.

2) Or - App Store/Featured scroll all the way to bottom of page and click on your Apple ID there.
Same procedure as above: sign out and then in to the other account.
Göcke!
Stort tack för hjälpen!
Jag använde ditt sista tips och det funkade.
Annons
för feedbacken.
Göcke !

Du var värd uppskattningen av Lennartsson.

Hur många vet att man kan byta konto och slingra sig den vägen. Detta gäller väl bara
när man skall köpa appar.

Det kan antagligen liknas vid ett Microsoftkonto. Har man det så öppnas alla dörrar i alla
fall hos Microsofts app store
#leiake
konton hit och konton dit ...
Det är inte så lätta att komma ihåg vad som gör vad ibland.


Jag uppskattar Lennartsson feedback, den rapporten gäller nu som en lösning i databasen.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem