Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Idrotts intresset på IS

Idrotts intresset på IS

Visserligen är vi övervägande gamla gubbar på IS, men jag förvånas likväl när jag startar en tråd som handlar om sport.

Har ni aldrig varit idrotts intresserade, eller har intresset avtagit med åren. Vill man få ett bra gensvar på IS, då är idrott definitivt det sämsta sätt som finns.

Att man inte får så många svar är oväsentligt, men att man efter 18 timmar inte haft mer än ett tjugotal som ens läst en tråd är anmärkningsvärt, här finns ju trots allt över 17000 medlemmar.

Vi som blivit gamla har väl alla någon gång utövat någon form av sport i vår ungdom, vad är det som gjort att så många tappat intresset, är det den den personliga oförmågan, eller är det de många doping skandalerna, eller är det datorerna som tar all tid.

Hoppas att i alla fall någon skriver något om detta, sport är mitt stora intresse, är allätare kan man påstå, men finns det inga fler känns det meninglöst att starta sporttrådar.
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag är en stor sportentusiast så skriv du gärna trådar om sport.
north!

Alla är troligen intresserade av någon idrott i yngre år. Jag körde med ishockey,
brottning, orientering och lite annat.

Men när man känner att man inte kan bli en stjärna i sin gren , så blir man less på allt
vad idrott heter.

Skall man vara med i OS så måste man ha talang. Det insåg jag tidigt att jag inte hade. När alla andra hoppade 1.25 m. i höjd så klarade jag bara 75 cm.

Då gav jag upp och ägnade mig åt intellektuella ämnen i stället.
leiake, då vet jag i alla fall din ståndpunkt, är man inte bra nog för OS så tappar man intresset, bra förklaring på varför så få är intresserade på IS, att vara OS kandidat är få förunnat.

Intellektuella intressen, vad räknar du dit mer än datorer?
Annons
north

Ha,Ha skulle inte vi vara intresserade av idrott?? Har precis tittat färdigt på hockey nu!! Det var nervprofrestande till max. Puls 200!! Dessutom har inte mitt Öster förlorat än i allsvenskan! !!
Har alltid gillat Öster, jätte roligt att de är tillbaka och att de börjar bra, men mitt lag är förstås MFF.

Har också kollat hockeyn, en fartfylld bra match speciellt av Skellefteå, men bäst på isen var Luleås målvakt. Synd bara att matchen skulle avgöras av en domartabbe, jag såg den inte så tydligt under matchen, men trippingen mot en av Abbott bröderna är solklar på reprisen. Fortsättning följer imorgon!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem