Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Papperstidning

Papperstidning

.......eller ej. Just nu har jag både och. Betalar för Göteborgs-Posten papper och Mariestadstidningen digitalt. Totalt blir det 4000:-/år.

Rikstidningar kan man klara sig utan om man inte bor i en storstad. GP börjar bli over-Pace för min del när jag bor i Mariestad.

Trodde ett tag att jag skulle klara mig utan lokaltidningen, men det gick inte. Man blir
utanför om man inte har den. Därför tror jag på lokaltidningar på nätet i framtiden. Om man läser tidningen via PDF-fil så blir det faktiskt bra. Då kan man använda piltangenterna på ett smidigt sätt. Det tar några sekunder att ladda hem PDF, men det är det värt.

Att komma undan utan att betala något blir nog svårt i framtiden. Snart få vi betala
för att skicka e-post också. Det har jag väntat på länge.

http://korta.nu/jnl1g



Antal svar på detta inlägg: 4
Sälja frimärken för e-post...? Kan det vara en affärsidé?

vad får du allt ifrån Iggesörping
Jag prenumererar NWT´S E-tidning för 562:-/år, jämfört med papperstidningen som då kostar 2076:-/år.

Jag tycker det är förnämligt och slipper då onödig pappershantering.

Förr va det bra att ha gamla dagstidningar vid utedassbesöken, samt för att tända eld i köksspisen, men tiderna förändras som bekant...
Annons
LasseS60 !

Jag tror vi har samma utgivare digitalt. Känner igen nwt från min tidning. Det finns för och nackdelar med det nya. Det prasslar inte när man vänder sida.

Många tidningsbud blir sysslolösa och skogen växer igen. Tidningspappersbruket i
Hyltebruk som var Sveriges största har visst packat ihop.

Digitala tidningar är framtiden. Papperstidningar har gjort sitt.

När jag får med en instruktionsbok till en pryl så kan jag inte läsa den utan att
hämta en på nätet och förstora upp.



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem