Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8 entusiaster

Windows 8 entusiaster

Vad säger ni nu? Inte kan det vara så perfekt och outstanding som många påstått?

http://korta.nu/4uycs

Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

north , de har inte kunskaper att skriva själva , därför så snor de lite här och där och sen skruvar de ihop det.

den stora floppen är att produkter som har pekskärm till OSet inte lanserades
när det kom, utan tillverkarna labbar med egna os istället.

vi ser samma tendens på nokiatelefoner, de syns inte ute i demoställen utan hänvisas till kassan.
Jag vet inte jag, laddar man ner en "startknapp" och använder skrivbordsläge så är det ju som windows 7 fast betydligt snabbare......integrerat virusprogram är ju också bra samt supersnabb uppstart.
läser man, en av orsakerna , svårt att lära om???
och sen springer man och köper något annat med ett helt annat OS??

då kan inte svårighetsgraden vara problemet,
utan allt handlar om att man är för eller emot.
och att man tydligen är fast i reklamen.
Annons
Jag försöker lära min mammas sambo som är helt noob på Windows och datorer Win 8 men han fattar nada så det blir för mig att confa hans Win8 så till och med en 2-åring fattar. Det bästa hade ju varit om dom skickat med en användarmanual när dom sålde datorn men icke.

*suck*

Enligt mig så är bara uppstarten av datorn den snabbaste hittills, den är betydligt svårare att jobba med, och nu menar jag med olika redigerings program och olika produktiva program över huvud taget, där vinner både 7:an och XPn med hästlängder. Alla företag skrattar ju åt "skämtet".

Att den ser "roligare" ut och är snabbare att struntsurfa runt på nätet är en annan sak.

Nackdelen är med den nu påtvingade antivirusskyddet vilket man i och för sig kan avinstallera och installera en som man själv trivs med, men ändå.

Dom som egentligen tycker om Win8 är förmodligen barn och ungdomar upp till 18-20 år och en del "gamlingar" som vill vara "häftiga" med att ha roliga leksaker. Företag och de som håller på att använda avancerade program i datorn skyr den som pesten. Men som leksak så är det ju "häftigt" att ha W8:an.
Jag och mina vänner som hållit på med datorer sedan 80-talet anser FORTFARANDE att WinXP är det bästa som Pyttemjuk skapat.

det är intressant att höra alla för och emot.
och tar man till lång erfarenhet,

då hamnar många riktigt i källaren med Win8.

men samtidigt så leker många med andra OS och där så
finns ju samma inlärningströskel

men jag kan instämma i att
eftersom W8 i stort är bakåtkompatibel ,
så borde de haft en växel för vilket skrivbord/startbild man vill ha.

Kör det OS ni gillar, det mår alla bra av
Jag är inte emot w8 på planen på att slösurfa runt på olika sidor för då är den ju perfekt och snabb, Jag har den faktiskt på en av mina datorer.

Sen om man strävar efter användbarhet inom och kunna använda program snabbt och enkelt så är jag lika mycket bakåtsträvare som företagen som ser till användbarheten kombinerad med enkelheten.

Att sträva bakåt är att vilja behålla något som man kan använda till 100% som är pålitlig och bra istället för något som är nytt mindre användbart men är ett måste för att visa andra att jag minsann har det senaste, sen om man kan använda det fullt ut eller inte är en annan femma.
DedaPera !

Vem använder sitt operativsystem fullt ut. Ingen på detta Forum i alla fall. Skulle
jag använda allt som finns i W8 och allt annat, så fick jag gå upp tidigt på morgonen och dra igång i 12 timmar, utan rast resten av mitt liv. Då hinner jag med
en tiondel i bästa fall.

När jag precis har lärt mig något så kommer det något nytt. Dom skulle sälja
olika system. Ett för vanliga människors bruk och ett för alla "galningar".

Vill man inte att startsidan skall börja i Windows8, så kan man ta hem Classic
Shell som låter dig börja med det gamla skrivbordet och du får en startknapp.

Klicka Download. Vänta tills rutan i nederkant dyker upp. Ladda därifrån.
Rör inget annat för då spökar det med toolbarer och annat löjligt.

http://www.classicshell.net/
Det som jag blir galen på när man drar från vänster öppnar man win 8 går att stänga av under inställningar allmänt men man måste göra det varje gång man startar datorn är skitjobbigt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem