Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

spela gamla spel på XP

spela gamla spel på XP

hur skall jag kunna få gamla spel och funka på XP jag har fått tag på ett gamalt PC spel pinball express men kan inte få det och funka fastän det står "XP compatible" det är gjort 1999 så det var ämnat för win 98 när jag trycker på setup iconen så får jag bara upp ett medelande som säger "c:\windows\system32\autoexec.nt. systemfilen är inte lämplig för att köra DOS- och windows program. välj stäng för att avsluta programmet." och jag har möjligehetn att välja stäng eller ignorera och oavsät vilket jag väljer så fugerar det inte det bara stänger ner . jag har provat att köra exe filen i win 98 kopatibelt läge men ingen förändring och DOSbox har inte hjälpt.. snälla hjälp mig
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Om du högerklickar på genvägen till spelet och väljer egenskaper och sedan fliken kompabilitet så kan du välja os där sen bör det funka.
Har du provat abandon loader + VDMSound ?
tack någon som har något annat förslag det tycks inte funka med tipsen jag har fått,,,,
Annons
Start/alla program/tillbehör/guiden programvarukompalitet.
Lycka till!!
hej...jag har samma problem..men dom tipsen funkar inte....hur ska vi göra...jag kan inte äns installera den
Vince, Vince, Vince... Jag har testat alla mojliga olika gamla spel. Vissa kanske inte fungerar att spela, men jag har aldrig misslyckats med att installera. Felet som du har lyckats gora ar: 1. Repig skiva.
2. For lite HARDDISKUTRYMME!
Jag tror det ar det troligaste!
naj....när jag sak installara den så står de 16 bitars windows-undersystem-c:\windows\system32\autoexec.nt. systemfilen är inte lämplig för att köra DOS- och windows program
Pröva runt med olika dosemulatorer. Vill minnas att det fanns någon bra som hetter typ DOSBox eller ngt i den stilen. Annars är jag övertygad om att det finns fler.

Gamla spel som väl går igång brukar ha problem med ljudet då de endast stödjer soundblaster men med programmet VDMSound kan du emulera sånt ljud med.

Ah. Såg att Los Lovos redan tipsat. Men jag fick igång gamla dosspelet Full Throttle igår på sånt sätt.

Lycka till!
Full Throttle! Det var da ett ***** bra tag sen jag spelade det!

Hmm... Det var det spelet som man var nagon MC kille va?
Hej, Jag håller på med Simon om vad han skrev "hur skall jag kunna få gamla spel och funka på XP jag har fått tag på ett gamalt PC spel pinball express men kan inte få det och funka fastän det står "XP compatible" det är gjort 1999 så det var ämnat för win 98 när jag trycker på setup iconen så får jag bara upp ett medelande som säger "c:\windows\system32\autoexec.nt. systemfilen är inte lämplig för att köra DOS- och windows program. ", Har ni något förslag att olika gamla spel på XP Pro från DOSBOX? Jag installerade DOSBOX och försökte att skriva " C" men kunde inte skriva " : " från tangentbordet..hur då?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem