Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan inte väcka datorn

Kan inte väcka datorn

Hej alla Herrar och Damer.

Det var ett tag sedan jag var här men nu har jag ett problem som jag inte blir klok på.

Har två Logitechprodukter sammankopplade via unifying och sedan jag kopplade in tangentbordet så kan jag inte väcka datorn ur strömsparläge. Mina produkter är: Tangentbordet är ett K360 samt att musen är en Logitech Anywhere Mouse MX.

Har varit inne och kollat så alla står på att dom ska få väcka datorn via Enheter och Skrivare. Har även kört kommandot ”powercfg -devicequery wake_armed” via kommandotolken och där är mina enheter med.

Likväl så kan jag inte väcka datorn ur strömsparläge med dessa två utan får trycka på startknappen. Ett litet men irriterande problem.
Antal svar på detta inlägg: 3
låter som strömsparläget slår ifrån den trådlösa anslutningen i datorn

då kan du inte väcka något med det trådlösa.
Tack för svaret Göcke.

Kan jag på något sätt kolla upp det du skrev? Alltså slå på den trådlösa anslutningen i datorn.

Påpekas skall att innan jag införskaffade detta Logitech tangentbord så hade jag ett Plexgear samt ett trådat nummertangentbord tillsammans med min Logitech Anywhere Mouse MX och då funkade allt som det skulle.

Skulle skrivit innan att jag även har Setpoint installerat.
det enda jag kan ge är att kolla i manualen för de trådlösa enheterna

och kolla i bios om där finns någon funktion att styra den trådlösa motagaren i datorn
är det en extra motagare i usb uttaget, är det tillverkaren som kan ha svaret.

har du ett tangentbord eller mus med kabel , kan de fungera som väckare


själv har jag gått runt problemet med en trådlös mus inkopplad , parallellt med de trådlösa. och slänger in ett tangentbord de gånger jag skall starta med F/esc-tangenterna.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem