Nya undersökningar visar att det är mycket bakterier i vattnet hos Mac Donalds.
Ismaskinerna är antagligen misskötta.
Vattnet håller samma klass som i toaletten om man inte har "bajsat" förstås.
Mig veterligt så är det vanligt kranvatten i toan och till Ismaskinen så i så fall är
det kommunens fel som säljer hälsofarligt vatten.
Så en varm sommardag är det bättre att be om en mugg toalettvatten än en mugg vatten och is, ur hälsomässigt perspektiv? Men å andra sidan så visar även andra (brittiska) studier att det är mer hygieniskt att kyssa någon i röven än på kinden då mängden bakterier är nästan tre gånger mer i ansiktet på folk än på skinkan
Kyss mig i röven är bättre än, kyss mig i ansiktet.
Detta visste jag inte men kan vara bra att veta så att man slipper otäcka sjukdomar. Slängkyssar på 10 meters avstånd är ofarliga hoppas jag.
Antal svar på detta inlägg: 4
"Så en varm sommardag är det bättre att be om en mugg toalettvatten än en mugg vatten och is, ur hälsomässigt perspektiv" är ett uttalande som jag tycker är helt felaktigt.
Om vi inte vore så otroligt rädda för bakterier skulle vi må mycket bättre.
Vår renhetsiver har gått överstyr. Jag är övertygad om att om vi inte vore så renliga skulle vi slippa hälften av våra sjukdomar.
"Skitgris" säger många av er, men kolla fakta så får ni en annan uppfattning.
Jag bygger detta på att det finns något som heter immunitet, d.v.s. att om vi utsätter oss för en del faror (i form av ex.vis bakterier) blir vi immuna mot de skador som kan uppkomma. Exempel på detta är påssjuka, mässling och röda hund för att inte nämna vanlig influensa. Vaccinering är att utsätta kroppen för de bakterier som är sjukdomen.
Om vi inte vore så otroligt rädda för bakterier skulle vi må mycket bättre.
Vår renhetsiver har gått överstyr. Jag är övertygad om att om vi inte vore så renliga skulle vi slippa hälften av våra sjukdomar.
"Skitgris" säger många av er, men kolla fakta så får ni en annan uppfattning.
Jag bygger detta på att det finns något som heter immunitet, d.v.s. att om vi utsätter oss för en del faror (i form av ex.vis bakterier) blir vi immuna mot de skador som kan uppkomma. Exempel på detta är påssjuka, mässling och röda hund för att inte nämna vanlig influensa. Vaccinering är att utsätta kroppen för de bakterier som är sjukdomen.
Trodde rövslickning blev förbjudet samtidigt med aidsrisken på 80-talet
Annons
bsv !
Bakterier får vi i oss dagligen. Äter man sin lunch ute så får man mycket bakterier
i sin mage. Det slarvas mycket med hygienen på matställen.
Men alla bakterier är inte farliga som tur är. Vissa bakterier måste vi ha annars dör vi.
Däremot baciller är inte mysiga. Tar man i ett dörrhandtag och sedan petar sig
i näsan med pekfingret. 40 ° feber och yrsel direkt.
Därför petar jag mig aldrig i näsan med ett finger nuförtiden. Jag använder två
fingrar.
http://korta.nu/493jv
Bakterier får vi i oss dagligen. Äter man sin lunch ute så får man mycket bakterier
i sin mage. Det slarvas mycket med hygienen på matställen.
Men alla bakterier är inte farliga som tur är. Vissa bakterier måste vi ha annars dör vi.
Däremot baciller är inte mysiga. Tar man i ett dörrhandtag och sedan petar sig
i näsan med pekfingret. 40 ° feber och yrsel direkt.
Därför petar jag mig aldrig i näsan med ett finger nuförtiden. Jag använder två
fingrar.
http://korta.nu/493jv
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem