Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nekad åtkomst

Nekad åtkomst

Jag har ett problem som jag inte blir klok på. Har en extern hårddisk där jag har lagt all min musik och foton. Musiken ligger i mappar från A-Ö. Jag kan öppna mapparna och välja vilken artist som helst och spela upp….men inte S.

Där är jag nekad åtkomst. Jag går in under säkerhet och gör exakt vad som står i de fungerade mapparna men det fungerar inte. Har lyckats med att öppna en och annan mapp under S men kan inte spela upp musiken.
Får ibland följande meddelande:

”Ett fel inträffade när säkerhetsinformation tillämpades på: F\Min musik\-S\desktop.ini

Det gick inte att räkna upp objekten i behållaren. Åtkomst nekad”.

Klickar fortsätt men det går inte. Klickar då på avbryt och får ett nytt meddelande:

”Windows-säkerhet
Om du stoppar spridning av granskningsinställningar kommer ett inkonsekvent tillstånd att uppstå där vissa objekt har inställningar medan andra inte har den. Om du tillämpar ändringen av misstag bör du omedelbart tillämpa rätt inställning för att uppnå konsekvent tillstånd”.

En av mina mappar med fotografier beter sig på samma sätt. Jag fattar ingenting. Det har inte varit så här tidigare. Det uppstod efter att jag laddade ner W8.

Finns det någon kunnig som förstår sig på det här?
Antal svar på detta inlägg: 3
sofus!

. Du kanske inte ägare till en fil eller mapp

Om du nyligen har uppgraderat datorn till Windows 8 från en tidigare Windows-version kanske en del kontoinformation har ändrats och du kanske inte längre är ägare till vissa filer eller mappar. Du kanske kan lösa detta genom att bli ägare till filen eller mappen. Så här blir du ägare till en fil eller mapp:
1.Tryck och håll ned mappen du vill bli ägare till. Tryck sedan på Egenskaper.
(Om du använder en mus högerklickar du på mappen och klickar sedan på Egenskaper.)
2.Tryck eller klicka på fliken Säkerhet, Avancerat och Ändra.
3.Tryck eller klicka på Redigera. Om du ombeds ange ett administratörslösenord eller en bekräftelse skriver du lösenordet eller anger bekräftelsen.
4.Skriv namnet på den person som du vill ska bli ägare och klicka på Kontrollera namn.
5.Kontot som tillhör den person som du anger som ägare visas i rutan. Klicka på OK.
6.Om du vill att personen ska bli ägare till filer och undermappar i den här mappen markerar du kryssrutan Ersätt ägare av underbehållare och objekt.
7.Klicka på OK.
Detta är gjort ett flertal gånger och det fungerar inte!
Du har kanske virus. Det är ett konstigt språk dom använder. Verkar konstigt.!!

Jag kan inte hjälpa dig för jag förstår inte vad dom säger. Inte ett ord.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem