Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med min dator

Hjälp med min dator

hej jag har köpt en ny dator aldeles nyss en infinity stealth jag har kopplat in skärm och elsladen osv men inte installerat nått för när man startar datorn så kommer det upp en sida med F12 och såna alternativ men det försvinner nästan direkt och skärmen blir svart och en vit text där det står: "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device" vad ska jag göra? tackar för all hjälp i förtid
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

tycker isåfall att greattech är j.vligt dåligt
freddperry , du får helt enkelt ringa dem och fråga
Om du har köpt den här: http://korta.nu/xvi2i så verkar det inte följa med något operativsystem (Windows) om du inte aktivt väljer det.
Så jag gissar att det är därför - du har inget operativsystem. (och om du inte bockade i detta vid köp så fick du heller inget)
Annons
Det är dålig stil att annonsera en dator för 4000:- och så finns det inget operativsystem. Nu får du betala 1.190:- om du vill ut på nätet min käre
freddpeddy. Du har tydligen flera dator eller smartphones eftersom du kan skriva till IS i alla fall.

Jag köpte en ny spel-dator nyligen komplett. för 8000:- Det är en HP. Deras datorer och utrustning är toppen. Man får vad man betalar för. Den är verkligen
enkel och lättskött

ja jag har ju försökt att ringa dom men där får man ju ingen hjälp dom sa att man skulle maila frågan och man har fortfarande inte fått nått svar...

ja det tyckte jag med det står ju tillochmed på deras hemsida att dom testkör dom och går igenom hårda tester för att dom ska funka så det kan inte va med nån OS

men det jag stör mig mest på va att deras instruktioner inte fanns på svensk-.-

jag skulle vilja köpa en bra gamerdator men min budget är tajt har bara råd med en för 4000 just nu...
Jag har köpt datorer från Dell (2006),från INET (2009) Greattech (2010) och den jag är mest missnöjd är Greattech. Fick problem från allra första början när den efter nån månad började få blåskärm..mailade dom och fick svar omgående om hur jag skulle göra,det var uppdateringar på det mesta som jag skulle ta ner..vi testade det men ingen bättring..mailade dom igen och fick svar att vi skulle testa att köra med ett RAM-minne i taget (var 2 st isatta från första början) men det hjälpte inte. Ville till slut skicka tillbaka datorn men det gick inte för dom gjorde inte så utan dom försökte alltid att fixa datorn via mail..nåt var ju uppenbart fel på datorn när den inte funkade som den skulle. Fick till slut tillåtelse att skicka tillbaka RAM-minnena och jag skulle få nya vilket jag gjorde i en grön vadderad påse från posten och skrev rätt adress på påsen och stoppade i en pappersbit där det stod vem som hade skickat grejorna och även returnummret. Efter några veckor så började jag sakna dessa RAM-minnen så jag mailade dom och undrade vars dom nya RAM-minnena var men fick till svar att dom inte hade fått några och då bestämde jag mig för att helt strunta i Greattach,för där fick man ju ingen hjälp..var och köpte nya RAM-minnen så att pojken kunde använda sin dator.Nu löste sig inte problemet med dom nya RAM-minnen utan blåskärmen kommer med jämna mellanrum så nu ska Overclockers få kolla igenom datorn.
Kan tala om att Delldatorn lever fortfarande,fast den är trött..HP datorn från INET gav upp efter några år (ingen mer HP för min del) och ingen mer Greattech heller..kommer aldrig mera att köpa från dom..verkar inte vara nåt speciellt seriöst företag.
Kan tala om att jag hade problem med Delldatorn i början för CD-spelaren slutade att funka,bara sådär. Ringde dom och talade om det och svaret blev: Vi skickar en ny,klarar du av att byta den?..okej svarade jag ska testa, och ska jag skicka tillbaka den som är trasig..nä sa han i telefonen,kasta den..hade en ny CD-spelare bara 2 dagar senare..det är service det..och dom ville inte ens ha tillbaka den som var trasig..då litar man på sina kunder

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem