Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8 1 Prewiew

Windows 8 1 Prewiew

Fick mail från Microsoft där dom ville jag skulle prova en betaversion av W 8,1.
Jag tog mod till mig och laddade hem det. Det tog 2 timmar så jag ångrade mig, men har man väl börjat så får man köra vidare.

När detta var klart så blev min dator förvirrad. Rent av "galen".

Jag fick köra en" fabrikare" fort som ögat. Det är enda sättet att fixa till misstaget.

W8,1 hade ett Alarm-Timer-Stoppur som var genialt samt IE 11, så mycket hann jag med. Men W8,1 gick inte att hantera.

En varning till dom som vill testa W8,1 Prewiew. Gör inte det om ni inte är proffs.

http://korta.nu/k86w5


Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Nu har jag laddat hem W 8,1 Prewiew.

Det tar tid och bär sig konstigt åt. Räkna med 1-2 timmar och lämna inte dator
ens för att gå på toaletten.

Microsoft påstår att man kan använda datorn under uppgraderingen. Då ljuger
dom. Man får bevaka den hela tiden.

Uppgraderingen är på otroliga 2,2 Gigabyte så det tar sin tid.

Mycket svarta rutor och konfigureringar i massor. Men det skall vara så.
Mycket tålamod även när det ser svart ut.
Jag har också hämtat W 8.1 Prewiew men när jag installerar det så kommer jag till att godkänna avtalet och där kommer jag inte längre för mus och tangentbord verkar inte fungera. Kan det vara för att jag har ett trådlöst tangentbord och mus som jag inte kan godkänna avtalet eller? Det är ju Microsofts trådlösa tangentbord och mus jag har.

Jag får helt enkelt starta om datorn där och så återställer datorn själv till W8PRO igen och allt fungerar till 100%.
Annons
en gyllene regel är att aldrig installera OS med trådlösa tangentbord och möss inkopplade , utan att använda sladd anslutna dito.
en av anledningarna är att de kopplas in i ett senare skede. som du märkt
Tack för svaret Göcke, då får man väl ta och leta fram det vanliga hederliga tangentbordet och musen då.
Installerade W 8.1 Prewiew på min laptop och när det väl var installerat så kunde jag inte koppla upp mig på internet över mitt trådlösa nätverk!!!

Det är nu avinstallerat från min laptop som är 1 månad gammal och kör åter igen W8PRO, nu väntas det tills W 8.1 kommer i skarp version så tänka mer 10 gånger innan ni installerar det i era datorer.
Challe , du hade kunnat använda den gamla drivrutinen för ditt trådlösa nätverk
Challe !

Jag har avinstallerat W 8,1 Prewiew också.

Min dator blev sig inte lik. Massor av buggar och annat konstigt.
Vi får nog höra mer om detta.

Vissa program går inte att installera och nätverket rasar ihop.

Varning till alla som vill slippa bekymmer. Glöm W 8,1 Prewiew.
Smiley på IS går inte att använda som ett exempel.
Du skrev Leiake....
En varning till dom som vill testa W8,1 Prewiew. Gör inte det om ni inte är proffs.

Den varningen är verkligen befogad, vilket Microsoft öppet bekräftat då det är
en betaversion. Om ni i alla fall är nyfikna så se till att ni har två datorer eller
laddar hem en ISO-fil.

Man tror inte att dom släpper en så oarbetad betaversion, men det gör dom.
Nu är det färdigladdat för min del. Två" fabrikare" på en vecka är för mycket även
för mig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem