Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Fler pensionärer bakom galler

Fler pensionärer bakom galler

Så lyder en rubrik i Norrtälje Tidning idag.
Jag har min enfald antagit att man inte pekar ut vissa grupper när man lägger ut sån statistik vilket jag också tycker är riktigt, men det gäller alltså inte när det gäller pensionärer, vilka andra grupper kommer man att redovisa tror ni?

En kriminolog från BRÅ uppger att det ser ut som 40-talistgenerationen är mer brottsbenägen?!?! (mer brottsbenägen än vad)

Antalet pensionärer bakom galler uppges vara 97 st, alltså "en fördubbling sen 2003 då det fanns 45 st bakom galler.

Jag känner mig kränkt för jag är pensionär.

Någon som vet var man kan få ett fett skadestånd?
Antal svar på detta inlägg: 4
Ja du börjer, att vi blivit strykpojkar i dagens samhälle det har vi fått finna oss i, nu är det annat som prioriteras.
Vi tillhör ju det Nuderska köttberget, proppen Orvar mm och anses ju tillhöra den tärande delen av det så kallade folket
Många pensionärer drygar ut sin pension med att sälja smuggelsprit till ungdomar.
Kanske därför det sitter så många just nu.

Jag sitter inte i fängelse , men ibland känns det så. Men jag har i alla fall nyckel till min
lilla lya.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04447.png
Annons
Det kan inte vara så att när man känner att man inte klarar sig själv så hittar man på lite jäkelskap och så blir man inlåst. Men det hade man ju blivit i vilket fall som helst. Skillnaden är ju bara den att i fängelset får du bättre mat och har rätt att komma ut varje dag. Men det ligger mycket i det ni skriver med att här hängs en hel grupp människor ut. Vad säger DO om det. Kan kanske bli ett fett skadestång. .

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem