Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Internet Explorer 10 problem

Internet Explorer 10 problem

Min fru har problem med att visa videoklipp på sin IE10. Hon har senaste Flash Player och Java installerat. Funkar inte på You Tube eller några andra sidor heller. Det kommer bara upp en svart ruta.

Kom INTE med att hon ska installera någon annan webbläsare.

Har detta lösts innan eller varit uppe tidigare så var vänliga länka till denna tråd

Med vänlig hälsning/M
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

har du kontrolerat att de tilläggen finns i IE10 och är aktiva

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04449.JPG
Hon hade inte Java men det är nu installerat och Flash är aktiverat. Hon har nåt om Ask toolbar installerat men är inaktiverat för hon använder Google toolbar, kan detta störa?

Även med Java aktivt samt Flash så funkar det inte.
Öppnar jag Yoy Tube t ex så finns inga inställningar om jag högerklickar, det enda jag ser är "om adobe flashplayer".
Annons
ska jag vara ärlig så gillar jag inte varken Google eller Ask toolbar, de sänker IE medvetet.

men problemet ditt kan vara precis vad som helst av något som ni har installerat extra i datorn.
JonahHex !

Innan du gör en fabriksinställning kan du prova detta på Youtube.

AskToolbar får man när man laddar hem Adobe, varken man vill eller ej. Är den
inaktiverad så stör den ju ingen.

http://korta.nu/z075e
"AskToolbar får man när man laddar hem Adobe, varken man vill eller ej. Är den
inaktiverad så stör den ju ingen."

Och jag bara HATAR sånt där när jag får saker upptryckta i nyllet som jag INTE bett om när jag ska installera nåt program och man kan inte ens säga nej!.

GRRR!!!

Å andra sidan går det att i Kontrollpanelen/Läggtill/Tabort program avinstallera skiten utan att nåt händer med originalprogrammet man VILLE ha!

ASK toolbar får man om man inte ser noga efter och bockar av det tillägget, ibland ligger dessa under option osv under installationsprocessen.

och om jag inte mins fel , så finns den även vid java installationen. och från flera andra program.

med andra ord , installera dem inte , eller avinstallera dem om ni får in dem, om ni tror att ni fått en sämre dator med dem.

annars så fanns det ju en del standard lösningar på Youtube om hur de vill man går till väga när man har problem.


Ett problem som varit den senaste tiden är att uppgraderingarna har haft dimmade förkryssade rutor för just dessa tillägg , är det så , installerar jag aldrig den uppgraderingen.
Ja vad ska jag skriva? Tack för er hjälp kan jag börja med och sen fortsätta att vi har försökt allt utan framgång.

Hon avinstallerade allt som har med Ask att göra, uppdaterade allt som ska vara där utan framgång så hon bestämde sig för att avinstallera IE10 och återgå till IE9 och nu funkar allt som det ska.

JonahHex , , testa då med att uppgradera till IE10

för det har du väl inte testat. ??

Hejsan! Sorry om svar dröjt ett tag.

Hon gjorde en ominstallation av IE10 efter att ha kört IE9 nån dag och nu funkar det som det ska även med IE10.

Denna gången installerade hon genom Windows update och inte via Microsofts hemsida.

Fråga mig inte vad som hänt eller varför?? Huvudsaken är att det nu funkar som det ska.

Tack än en gång för er assistans. Ni är ett supergäng

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem