Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Svajig takfläkt

Svajig takfläkt

Har satt upp en liten och ganska lätt takfläkt i taket och borrat upp den med två hål men lika väl så svajar fläkten på alla 3 lägena, vad kan man mer göra eller rättare sagt vad är det för fel?
Antal svar på detta inlägg: 8
Kolla att fläktbladen är rätt monterade, kan också justeras så den inte hänger så "lös och svängig" om jag inte minns fel.
Den hänger i en "kula" för att kunna svänga lite grann men inte wobbla.
Jag fick det problemet när jag råkade buckla till ett fläkt blad jag köpte en superstark magnet på ClasOlsson för att hitta en mot vikt som jag kunde flytta för att sedan limma på en liknande vikt men magneten sitter där den sitter men fläkten vobblar bara lite och då i början för att sedan stabilisera sig
Troligtvis så har du inte hittat på en takregel att skruva fast fläkten i....... om du skruvar den i en regel kan jag garantera att den inte svajar............
Annons
Kan tillägga att takfläkten är alldeles ny och köpt på Rusta. Taket den sitter i är ett betongtak i en lägenhet och uppskruvad med två medföljande skruvar.
Challe du har obalans i vinguppsättningen.

får du ett brummande ljud i takt med rotationen ?
Måste monteras av behörig elektriker samt vara jordad.
Att döma av bruksanvisningen så är det mycket som kan gå fel. Det följer med många skruvar och annat dessutom kan den snurra åt båda hållen. Inte samtidigt hoppas jag.

Hade jag själv monterat denna takfläkt så hade den ramlat ner direkt.

http://korta.nu/946ot
Har den slutat svaja nu...
Har köpt en ny.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem