Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Kostnad MB

Kostnad MB

Hejsan. Jag såg reklam för en mobil där en MB skulle kosta 9,95 att ladda ner.

Men har svårt att relatera till hur mycket det är. ponera att jag laddar ner Aftonbladet för att läsa på mobilen, vad kostar det.

Bengan.
Antal svar på detta inlägg: 10
bengan , detta otyg måste vi protestera mot

storleken på bilder är ju relativt

en kamerabild ligger i jpg formatet på ca 2,5MB eller större
så du kan ju tänka dig att om du lägger upp 100 bilder på facebook eller instagram osv så kommer det att bli svindyrt att leka på dessa sidor.
OK men att läsa en tidning då eller IS.
IS är en lätt sida att läsa in
en tidning med bilder och med reklam alla SvD osv blir tyngre att läsa in
och som vanligt så om bilderna ligger redan i cashen så är de redan inlästa osv.

men det är inte där detta problem blir som störst
utan vid strömmande film och musik , om de skall ta betalt för ned/upp-laddad mängd.
Annons
Så SVD skulle kosta några kr. bara. I erbjudandet fanns också fri surf för 57 kr. i månaden.
Därför skulle jag vilja veta hur man kan ha fri surf för 57 om en MB kostar 9,95.
bengan du får ringa kundsuporten och fråga.

vi kan ju inte gissa om något som vi själva inte kan läsa
Jag är igentligen inte intresserad av erbjudandet, jag är mest nyfiken på hur många MB det kostar att läsa rubrikerna samt några artiklar i en tidning.
bengan !

Fri surf för 57:-/mån är billigt. Då får du antagligen surfa för vissa MB. Därefter
kostar det "fläsk" eller så stryper dom till minimum hastighet.

Det är lite "bluff och båg" med alla operatörer. Dom lurar skjortan och kalsongerna
av oss med sina olika prislistor.

Rena "snurren" alltihop.
Jo, att det finns någon hake förstår jag. Men jag var mest intresserad av en referenspunkt när man laddar ner.

Men tack för svaren.
Att titta på en timme fotboll ex. Tar 2 gig ungefär . Betala man 99 kr i mån. Så har man 2 gig fri surf. Sen sänker dom hastigheten så till den milda grad att det är lika bra att sluta surfa!!
Beroende på vilken operatör man har!!
OK förstår. Det gäller att kolla upp om man ska byta operatör.

Tack.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem