Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Krypterade samtal

Krypterade samtal

Förr i tiden kunde man ju använda Skype men sedan Microsoft köpt det så är det inte längre säkert då MS säljer uppgifter vidare.

Finns det andra alternativ till mobiler/smartphones?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Hej Thomas2, nu vet jag ju inte om inlägget var till mig, men det får ju antas vara så.

Jadu, CIA, eller KGB hittar bara en omlackad telefon ifrån rött till blått.


Gå bara 30 år tillbaks i tiden då Bulgarien blev ett hett sommarresmål.

2-3 resväskor fulla med gamla kläder o skor. Det räckte att man andades på bartendern o berättade att det fanns fullt med dojor o kläder från deras favoritmärken HM o KappAhl till salu dan efter mellan 09-11, så var hotell-lobbyn fullknökad med folk som ville handla i rum 913.

Allt tog slut på 20 minuter, så var den resan finansierad, men bara problemet bestod i att samtliga stålar skulle förbrukas för inte en krona fick man föra ut ur landet.

Grabben i flygstolen bredvid gick ut på stan första kvällen med 1.000 us dollars på fickan, kom tillbaks med 3 överfyllda plastpåsar med enbart sedlar.

Jublande glad skulle han festa till rejält, och bjöd flott runt, rosa champagne,
groggar mm, mm. När väl den svindyra notan kom halade han upp en mängd med sedlar, servitören glodde på honom och sade; vi tar inte emot Turkiska pengar här, enbart dollar eller vår egen valuta Lev.

Grabben levde sedan helt isolerad utan att ens kunna käka resterande 13 dagar av sin planerade röjarsemester.

Både han och jag stod under bevakning dessa 2 veckor av män som låtsades läsa
dagstidningar. Till slut bad jag bartendern att servera dessa stackare varsin drink,
med hälsning från mig.


Då försvann dom och ersattes av nya.

Så gick det till då, och antagligen nu ändå
så glöm inte att måla telefonen blå.


Med vänlig hälsning

Masken
Nej masken, det var inte riktat till dig. Bara ett ex. Var dom kan göra. Dom kan till och med landa på Arlanda och hämta en vad dom kalla terroist och flyga i väg igen! Utan att någon ställer frågor?
Sådan avlyssning av oss medborgare borde väl vara förbjuden!

Eller vad händer om vi gör tvätt om. Jo vi hamnar i fängelse, i bästa fall,
Hej 2;an Thomas, har hört att fängelsematen är 10 ggr bättre än sjukhusmaten. Vad sägs om det?


återigen

Med vänlig hälsning


Masken
Annons
Jag är för avlyssning om det finns skälig misstanke ang. brott eller förberedelse till allvarligt brott men massavlyssning av kleti och pleti..Nej.

(Jag saknar tiden då det absolut värsta brottet var när 4 ungdomar rökte Hash under en gångbro i Jeansställ med flottigt långt hår)
Så här skriver det svenska avlyssningsbolaget.


http://www.fra.se/verksamhet/signalunderrattelseverksam
het.68.html

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem