Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bakgrundsbilderna...

Bakgrundsbilderna...

Jag ser bara bakgrundsbilderna samlade i 13 sidor nar jag öppnar dem. Men när jag clickar eller på annat sätt försöker öppna länken till varje bild, då händer det inget. Kan det vara inställningar i min dator?
Tacksam för alla svar/Frågande
Antal svar på detta inlägg: 10
Testa IrfanView,

Ett jättebra gratis bildvisar program. Med plug-ins kan man göra i stort vad som helst med detta program.

Finns på svenska också!

www.irfanview.net

Lycka till..
Hej Frågande . kan du ge os mer information om vilka bakgrundsbilder du pratar om
Tack till mickael_a och Göcke för era svar!

På IS första sida clickar jag på "Galleri" och i nästa sida clickar jag på länken till bakgrundsbilder eller vilken annan grupp för den delen och i nästa sida kommer jag inte längre fram när jag clickar på bilderna utan några som helst felmeddelanden, men...
När jag uppdaterar just denna sida en gång till, då går det att öppna vilken länk som helst (genom att clicka på bilderna).

Fortfarande vet ej vad detta beror på!

MVH/ Frågande
Annons
Jaha, jag trodde du menade angående hanteringen av bilder i din dator hehe.

Just detta problem verkar vara relaterat till Internet Explorer 6.0 och vissa säkerhets uppdateringar. Jag har själv detta problem när jag ska öppna vissa länkar. Måste börja om med att uppdatera eller helt enkelt starta upp browsern på nytt. Det liksom fryser eller blir otroligt långsamt för att sen dö ut i Sidan kan inte visas. Det finns ett support avsnitt hos Microsoft om detta problem men jag har inte kommit på ännu hur man löser det! Har nyligen ominstallerat mitt XP så I.E ska vara helt och oskadat!
Frågande är det så fortfarande?
prova isåfall med att tömma cashen i IE
och prova igen.

Allternativt att det är en popupstoppare som blockerar
Hej igen!

Jag använder "MyIE2" och inte internet explorer och det är nästan bara på InternetStart som detta problem förekommer och just länken till bilderna (oavsett kategori) på tredje sidan.

Har jag nu provat och insett att samma problem uppstår när jag försöker öppna länkrana till bilderna via "Internet explorer".

Märkligt nog så löser det sig när jag just på tredje sidan clickar på "Refresh" och uppdaterar sidan. Då går det som sagt hur bra som helst. Både i MyIE och Internet explorer.

Har även provat med både popupstopparen aktiverad och oaktiverad med samma resultat.

Tror inte att det beror på cashen i IE då problemmet finns så fort jag sitter framför datorn och återigen bara på IS tredje sidan och länkarna till bilderna och ingen annanstans.
Hela internet,är ju fullt av bakgrundsbilder,så varför hänga
upp sig på en bagatell.
Är det någon speciell bild på IS,du vill ha,så kontakta Göcke,
så skickar han den omgående.Han är ruskigt hjälpsam,eller
hur....?
Jo Leif , om jag är ruskig vet jag inte men!
Men jag funderar iallafall på vad som kan hända för Frågande
Ett alternativ är att man kanske har för litet utrymme dedikerat
för bilderna och det är därför man får föra en refrech.
en gissning eftersom jag inte kan återskapa problemet.
Då får man tacka alla, även Leif (skämt)!

Som jag har beskrivit problemmet så HAR jag tillgång till bilderna och kan spara dem om jag vill.
Syftet med inläggen är naturligtvis att förutom att lösa problemmen även uppdatera sina datakunskaper.

Och Göcke är alltid hjälpsam och jag uppskattar hans engagemang.

Tack/ Frågande
Man får tack för att man är lite elak.Jag måste tillstå,att
medlemmarna på IS,är mycket artiga och väluppfostrade.

Kan avslöja,att jag blir helt tokig,när min data inte fungerar
perfekt,så jag har full förståelse för Frågande.

Mvh Leif

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem