Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Obama

Obama

Vad ska obama i Sverige och göra? Vill han ha med Sverige i nato? Eller har han något annat viktigt att framföra?

Nå väl detta blir den största polisinsats i svensk historia, till vilken nytta? Och vad kosta detta kalas?
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

fjälll....,det jag såg fram till 09.50 var en Boing 747 med beteckningen AF1 ( Air Force One). Det planet försvann från radarn 10 min innan landning. På TV sa de att de flög över Värmland men radarn visade detta plan över Dalarna och sen strax norr Västerås. Jag bara säger vad jag sett vad det är vet jag ej, kanske nån medveten felinformation
Som sagt det är ett fraktflygplan du sett!
no hard feelings
Såg också det planet !
Och planet Obama åker i är en Boeing 777
Annons
Jag tror dig fjäll... jag tyckte nog det var märkligt att det fanns på radarn om nån höjdare var inuti
fjällkobonde !

Jag tror du är felinformerad . Planet är ett av två Boeing 747.

"Men vid transatlantiska resor används vanligen båda dessa Boeing 747 VC-25. Vilket plan som då egentligen är Air Force One är det mycket få som vet."

Hoppas att Obama inte hälsar på fler gånger i år. Det blir dyrt både för USA och
Sverige. Det vore bättre alla statsöverhuvud flög till USA om dom vill Obama
något speciellt.
fjällkobonde !

Air force 1 som Obama kom med är inget annat än ombyggda Boeing 747.

AF1 som det heter när Presididenten åker i kan vara allt från en liten helikopter

till det största plan du kan tänka dig. Är presidenten ombord heter det AF1

och vice presidenten åker i AF2.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Air_Force_One
Oj! tack för infon , nu har jag lärt mig något nytt och visst 2 plan + 25 till har ju landat i/omkring Obamas ankomst ,tror att det har fraktats hit fordon mmmm så vi kan snacka om en stor apparat för ett besök av en person !!!! det är som du säger Leiake ! men beteckningen är 777 och det är 747 som är ombyggda ! 1:an är ju som en hel ministad med sjukvård /operations möjligheter bla. 2 :an är ett alternativ plan om något händer typ som 2 ex av säkerhets bilarna han åker i !
Bra att vi kan lära av varandra !
Flightradar24.com Vi beklagar givetvis felaktigheten vad det gällde Air Force One. Planet hade transpondern påslagen vilket gör att det genom vår MLAT-teknik var synligt på vissa ställen.
INFO
Ni såg den ! tydligen har sajten fått fel info ! menmen vi lär oss hela tiden

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem