Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Vad står på?

Vad står på?

Under de sista dagarna så verkar forumets server ha haft stora problem. Det går trögt att registrera inläggen, och ofta dyker det upp felkoder på sidan?
Antal svar på detta inlägg: 4
Hej PerAsk
Jag har uppmärksammat Daniel på detta,
så får vi se om han kan finna ut vad det är som felar.
Hej Göcke ! Jag råkade ut för samma problem som PerAsk skrev om tidigare. Jag hade sktivit ett inlägg och tryckte på
"Posta inlägget" . Och pang bom så blev jag bortkopplad från sidan och inlägget kom aldrig fram. Efter en stund försökte jag skriva om inlägget och posta det igen och nu gick det. Enda skillnaden mellan de två försöken var att första gången fyllde jag intei min e-mailadress (jag visste inte att det var nödvändigt numera). Efter påpekandet om detta fyllde jag i adressen och tryckte på "posta inlägget". Och det var då som jag kopplades bort. Kanske var det detta som gjorde att jag blev bortkopplad.
Hej axe, vi behöver fylla i mail fågan för att gå vidare för postning.
Men det har varit ett annat fel som du/vi inte styrde över, det har jobbats på att lösa det och just nu ser jag inga av de problem som vi hade i helgen. så förmodligen är allt ok nu.

Daniel har lovat att medela när han vet mer om vad som
strulade.
Annons
Hej, jag har inte fått något exakt besked vad timeoutsen berodde på i helgen men någon slags överbelastning var det. InternetStart ligger på en delad server med andra siter så om de andra siterna har problem och gör felaktiga databaskopplingar som överbelastar servern kan det sega ner för de andra siterna som ligger på samma. Om det händer igen får vi uppmärksamma dem om det igen så får de kika vidare på en lösning.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem