Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Kyrkovalet

Kyrkovalet

Imorgon är det val för er som är medlemmar i svenska kyrkan. Hur pass intresserad är du? Kommer du att rösta? Får vi en liten aning om hur vindarna blåser inför valer om precis ett år?

Eller struntar du totalt i detta val?
Antal svar på detta inlägg: 5
Vet inte men många röstar på opolitiska listor och sådana finns ju inte i de övriga valen.
Jag struntar totalt i detta kyrkoval, för jag får inte rösta eftersom jag är medlem på IS Forum.

Skämt åsido så är jag inte röstberättigad på grund av utträde ur Svenska Kyrkan.
Det sparar man minst 3000:- år, men dom vill ha betalt när vi begravs. Det kostar
50:-/mån. Överkomligt för alla dör vi ju, även dom som inget äger.
Enligt uppgifter i en del tidningar idag, så har man bevis på valfusk i bl.a Uppsala och Malmö, valsedlar har tagits bort eller gömts.

Har det gått så långt i vår demokrati, så att vi kommer att behöva internationella val observatörer vid framtida val, då ser det verkligen illa ut inför framtiden.
Annons
Ha ha. Inte kan väl Guds sändebud bluffa? Måste vara ett missförstånd?
Fusk vid ett kyrkoval låter inte bra. Jag tittade in i vallokalen igår för att se hur det
gick till. Det var lugnt och stilla och alla funktionärerna såg hederliga ut. Ni vet dom nickar lite blygt och ödmjukt.

Jag såg valsedlar i stora högar i olika färger. Konstigt nog var Socialdemokraternas sedlar gula i stället för röda. Det måste vara fusk.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem