Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Stackars statsministern

Stackars statsministern

Kanske vi pensionärer som blir så omhuldade skulle kunna starta en insamling, nästan tragiskt om han skall ha samma utgifter som vi


Radiotjänst tänker kräva statsministern på radio- och tv-avgift. Enligt uppgift till Eko-redaktionen vid Sveriges Radio har Fredrik Reinfeldt inte betalat någon licens. Regeringskansliet menar att kravet är felaktigt.

Statsminister kommer inom kort att få ett brev från Radiotjänst med en förfrågan om huruvida han har radio och tv i sin bostad, det vill säga, Sagerska huset.

– Bildar man ett hushåll och är skriven i sin tjänstebostad är man avgiftspliktig även där, säger Carl Gustav Johansson, vd för Radiotjänst, till Ekoredaktionen.

Regeringen menar emellertid att Radiotjänst tolkar sitt regelverk felaktigt och att regeringskansliet radio- och tv-licens även gäller för statsministerns apparater
Antal svar på detta inlägg: 5
Aftonbladet skriver om en sådan "skitsak" som licens för TV i statens egna hus
som är vår statsministers tjänstebostad efter skilsmässan från Filippa.

Troligen är Reinfeldt skriven i Sagerska huset och är därmed som privatperson
skyldig att betala TV-licens trots att han antagligen ingen TV har. I så fall är det
statens egna TV-apparat.

Aftonbladet är en riktig skvallerbytta. Undrar om Reinfeldt läser den tidningen.
Inte bar aftonbladet, SVT textTV ägnar en hel sida åt eländet
Nog borde det vara lika för alla. Några har ju hamnat i blåsväder förr för detta. och blivit utsparkade. Men det är nog inget Herr R råkar ut för. Han har ju klarat sig förr, när det blåser om skallen på honom.
Annons
Varje hushåll betalar en TV-licens sedan kan man vara hur många personer som helst
och ha hur många TV och andra prylar som helst.

Rolig variant. Tänk om allt var så idiotiskt. Enklast vore ju om alla betalade en mindre avgift/mån när man fick sitt personnummer på BB.

Flyttar man till Kina senare i livet så får man skylla sig själv. Men som bekant så går det att se svensk TV även där.

Varför jag förordar alla att betala avgift är att slippa annonser och trailers. Dom knäcker mig. Snart jag får börja med lugnande tabletter och annat ,annars blir det
fel på min matsmältning.

TV 4 och alla dom andra är minst sagt tålamodsprövande.

För att återgå till Reinfeldt så tror jag han klarar sig från detta och slipper avgå.
Innerst inne vill han nog avgå och skippa politiken. Han ser sliten ut. Inte som
Beatrice Ask men nästan. Hon har antagligen betalt TV-licens i stället för hudkrämer.
Enligt di.se så fick 2 ministrar avgå 2006 när det upptäcktes att de inte betalt sina licenser, Tomas Billström fick av någon anledning stanna kvar.

Men Rheinfeldt är oantastlig på sin position, så honom skall vi nog tycka synd om.

Han kanske får råd när får sitt stora jobbskatteavdrag nästa år, delvis subventionerad av oss pensionärer....

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem