Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Golvbrunn

Golvbrunn

Jaha , då står man där med en fundering igen.

Skall renovera en dusch, och skall byta en golvbrunn i den som är av järn och
nu undrar jag om man bara byter brunnen och ansluter mot befintligt avloppsrör i järn , eller måste man byta ut allt.


Har vi någon badrumsrenoverare här på IS, som kan detta.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Göcke:

Förståndigt av dig!

Som fd:bygg å vvs entreprenör, funderade jag på hur lång tid det skulle ta för en förståndig kunnig karl som dig fatta rätt beslut.

Var på väg svara dig i går, men tyvärr kom jag inte mig för. Med vänlig hälsning.
aa , synd att du inte svarade , jag ställde frågan för att jag vet att det finns kunnigt folk på IS. Men du svarade ju nu, så det tycker jag är ok också.

Rent praktiskt går allt att lappa. Men det var inte det jag var ute efter. Utan mer hur man tänker i VVS branschen. och jag har fått de svaren som jag behöver för att gå vidare.

det är bara att ta fram kofoten och riva vidare.
Du ÄR en klok man Göcke!!!
Annons
, vet inte om jag är så klok

Har jobbat med att riva golv och väggar, och när jag sen tänkte anlita ett antal firmor att göra det nya, så inser man att man ger sig i kast med att anlita
el/vvs/snickare/kakelsättare/målare osv och sen då en granskare av all detta.

nu vill de även byta innertak , och riva för byte av stam till källaren, och bygga om elen. fortsätter det så här , kan jag lika gärna bygga om hela huset.

Ja nog drar det med sig arbete!

Men du väljer ju själv vad som skall göras ta undan det du anser dig kunna klara själv.
Kolla om du inte kan skarva rören i mellanvåningen där du får stående skarvar de går ju i en trumma. viktigt du får bytt någonstans du kommer åt få ändrat om det senare skulle bli problem.
Viktigast är få rören i golvet utbyta samt elen placerad å utbytt med jordning vidare så behöver du kanske ta hjälp med fuktsäkring under plast eller klinker kakel sättning.
Det övriga klarar du själv, glöm bara inte fallet på golv å stopp med förhöjd tröskel så vid eventuellt läck så vattnet rinner ut i hallen
Lycka till
aa , du kan din sak hör jag, jo jag kommer nog att göra en del själv,

men är bara förvånad att vi inte har ett enda företag som har allt folk under samma tak.

utan nu är det folk i 5-6 bilar som skall samsas om tiden och alla vill tälja guld.

Marknaden har blivit tokig

Men nog kan du hitta firmor i de olika hantverk du behöver anlita.

En sak till du behöver tänka på oavsett du anlitar hantverkare eller gör fuktspärren själv, är att kontackta ditt försäkringsbolag så de godkänner den.

Känner till flera fall som fått stora problem efter att skador uppstått och försäkringsbolagen underkänt sådana....mvh


jo alltid skall det vara något som sätter käppar i benen.
inte går det käpprätt åt H- vetet!

Å käppar i benen kan du ju inte ha när du utför gymnastiska övningar på golv å väggar.
Nej gör som Martin Ljung säger i sin kuplett. Vi ska klara avet å vi kan klara avet...hihi

har redan fått röda skurknän

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem