Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8 1

Windows 8 1

Nu sitter jag med det nya operativsystemet igen. Det tar tid att ladda hem.
Räkna med 2 timmar och en massa omstarter och svart skärm.

Det var värre än en fabriksinställning. Man kan nog sköta detta på natten men
jag vet att det brukar stöka till det. Bäst att ha god tid på sig och bevaka.

Det verkar som datorn formaterar hårddisken men innan dess samlar den in
uppgifter. Den fixar en återställningsskiva själv. Bra gjort.

Nu fick jag en startknapp i vä. hörn samt ny bakgrundsbild utan orsak.

Nu får jag gå och lägga mig och vila efter denna nervpress. Jag började 12:30
och är färdig först nu.
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

Då är det inget fel i min hjärna i alla fall, trots att den jobbar lite långsammare.
Man känner sig ensam och dum om man har fel på datorn och ingen annan har det. Jättedum.

Man börjar leta upp telefonnumret till vårdcentralen.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04493.gif
Så mycket strul det är med IE11.

-Det går inte att använda adressraden för att söka på Google. Svaren blir en konstig sida.
-Det går inte att behålla inloggningar
-Det går inte att ladda hem filer
-Det går inte att se vissa sidor som kräver Flash

Bankid fungerar dock för mig utan ominstallation. Dessutom känns det lite segt.
Ja tycker det funkar bra både med W8.1 och W8.1 pro ! men tog tid att ladda ner på de båda datorerna ! men apparna är desamma förutom Facebook appen som är en app likt den för smartphones ! och som är krånglig tycker jag, IE 11 nja den är plottrig men funkar okay , dock ingen höjdare enligt mig , men bra att jobba med i helskärmsläge typ Chrome ! ja vi får se men jag upplever datorerna lite snabbare !
Och ja Leiake samma omstart med svarta skärmar när man kör installationen är ett typiskt Windows fenomen !
Annons
PerAsk !

Det har blivit fel i din installation av W8.1 på något sätt. Jag tror du får göra om installationen om du skall bli nöjd.

Själv är jag mer än nöjd när jag rättat till saker som jag vill ha det.

Jag tittade på alla appar i Windows Store. Man dånar. Men bättre för många
än för få. Nya" sök" i databasen är rent av häftig.
strulen med ie10 har visat sig egentligen vara grafikrelaterat i många fall,
har man Nvidia grafik , så testa i fortsättningen även att uppgradera drivrutinerna.
Tack för info Göcke. Nu fungerar min dator iaf utan problem och jag såg också att det kom en grafikuppdataring i förrgår, men jag vet inte om det har någon effekt på detta. Det verkade mera vara spelanpassning.
Enda problemet jag nu har kvar är att jag redan i början styrde om de kataloger som heter Bilder och Filmer mm till den secondära hårdisken där allt sparas och då fick jag plötsligt två kataloger som går till Mina bilder. Det hjälper inte vad jag gör, de finns där båda två hela tiden och det stör mig lite att jag inte får det exakt som jag vill

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem