Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Qone8.com

Qone8.com

När jag startar IE11 så får jag upp Start.qone8.com först men trycker jag på "huset" som är startsidan så kommer internetstart upp, min fråga är hur får jag bort Start.qone8.com från att komma upp först?

Jag har kört SpyHunter utan positivt resultat.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Prova att följa instruktionerna här:
http://remove-funmoods.com/how-to-remove-start-qone8-com-search-qone8
-com-redirects/
Det går inte bort ändå och den sidan du refererar till gäller inte IE11 så det finns inte de alternativen som den refererar till.
Challe !



Vad sa jag om W8.1. Det är jobbigt att byta OS.

Har du provat om sökmotorn finns i Verktyg/Hantera tillägg i så fall kan du inaktivera den eller t.om. ta bort.
Annons
Jag hade den innan också i den vanliga W8PRO så den har inte kommit nu efter uppdateringen.
Det lustiga är att den finns inte i Verktyg/Hantera tillägg. Söker jag däremot på c:/ disken så hittar den tre filer med namnet qone8.com men jag kan inte ta bort dem.
filerna finns där du hittade dem och i registret har du spår av dem. osv

Det finns ett removalverktyg för just det , men det bör du akta dig för.

det är rätt lukrativt att först så irritation och sen löfte om att bli av med det.

Precis som med den indiske windowssupporten ringer upp.

talar sig varm för att ni har skräp i datorn, och sen tar över allt för att visa hur mycket skit ni har i datorn osv.

Men han tar inte bort det om ni inte betalar.
Mycket märkligt, nu när jag söker i den här datorn så hittar den inget alls, sökte också i registret och där fanns inte heller något men startar jag IE11 så kommer den sidan upp först och klickar jag sen på "huset" så kommer internetstart.
Tycker inte det är märkligt, så här har ju skiten uppträtt i många år.

Har du ingen mer webläsare än IE11 , så gå in inaktivera alla dina tillägg och radera allt i historiken

skriv sedan in en ny startsida manuellt , genom att radera raden först
Jo, jag har även Firefox, nu har jag inaktiverat alla tilläggen utom två som inte var kompatibla och de gick inte att inaktivera, även skrivit in startsidan manuellt men lika väl ligger det där när jag startar IE11
du får nog rensa både IE11 & FF samtidigt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem